28
november
2014
|
01:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-AMG geeft gas

  • Groeistrategie gericht op nieuwe marktsegmenten

  • Doelstelling is wereldwijde afzet voor 2017 te verdubbelen

  • Debuut van nieuwe AMG-sportmodellen op de North American International Auto Show in Detroit

Het sportwagen- en performancemerk Mercedes-AMG zal dit jaar met ruim 40.000 eenheden een nieuw verkooprecord realiseren. Door in te stappen in de compacte klasse en het modelaanbod uit te breiden, kon de onderneming uit Affalterbach nieuwe klantengroepen aan zich binden en nieuwe markten openen. Het succesverhaal van het merk en zijn groeikoers worden onderbouwd door de compleet in eigen regie ontwikkelde modellen als de SLS AMG en de onlangs geïntroduceerde Mercedes-AMG GT.

Om de merken- en techniekwereld van AMG bereikbaar te maken, ontwikkelde Mercedes-AMG onder de naam 'AMG Sport' een nieuwe productlijn die met sportieve rijeigenschappen en technisch raffinement zal overtuigen. De AMG-sportmodellen zullen het gat tussen het AMG-sportpakket voor Mercedes-Benz voertuigen en de traditionele AMG-modellen opvullen en daarmee blijvend een bijdrage leveren aan de groei van het merk.

De aanwezigheid en het daaraan gekoppelde verkooppotentieel van AMG groeien wereldwijd door de benadering van nieuwe klantengroepen en segmenten. "Met de nieuwe sportwagenmodellen wordt echte sportwagentechniek bereikbaar voor een nog bredere klantengroep", aldus Tobias Moers, directievoorzitter van Mercedes-AMG GmbH. "Bij alle dynamische groei blijven wij onse merkbelofte 'Driving Performance' natuurlijk trouw."

De AMG-sportmodellen beschikken over sterkere motoren, standaard vierwielaandrijving en speciale chassiscomponenten en reminstallaties uit de klassieke AMG-modellen, waarmee de merkbelofte van het performancemerk wordt waargemaakt. De klanten kunnen een rijdynamiek en een extreem emotionele rijbeleving verwachten die kenmerkend is voor AMG. De eerste twee AMG-sportmodellen worden in januari 2015 gepresenteerd op de North American International Auto Show in Detroit. Andere modellen van deze nieuwe productlijn zitten in de pijplijn.

Mercedes-AMG richt zijn doelstellingen niet alleen op klanten en groei. In het kader van de 'AMG Green Performance Strategy' is het vlootverbruik in de laatste vijf jaar door allerlei technische toepassingen met 35% verlaagd. De AMG-modellen worden door nieuwe motortechnologieën en lichte materialen nog efficiënter en behoren nu al tot de zuinigste en schoonste auto's in hun segment. Met de introductie van de sportmodellen vanaf 2015 wordt het AMG-vlootgebruik nog verder gereduceerd. Ook het hoofdkantoor in Affalterbach en de logistiek zijn ingericht op duurzame groei en de benchmark op het gebied van efficiency, flexibiliteit en milieuvriendelijkheid. Hiervoor is Mercedes-AMG door meerdere instanties onderscheiden.