24
maart
2015
|
01:00
Europe/Amsterdam

IWC Schaffhausen en Mercedes-AMG vieren 10-jarige samenwerking met innovatief horloge

Tijdens de Goodwood Members' Meeting hebben IWC Schaffhausen en Mercedes-AMG hun 10-jarige samenwerking onderstreept met de presentatie van een innovatief nieuw horloge en een spectaculaire race. De Zwitserse fabrikant van luxe uurwerken toonde bij deze gelegenheid de nieuwe ‘AMG GT’-uitvoering van de Ingenieur Automatic – ’s werelds allereerste horloge met een volledig uit zuiver boriumcarbid vervaardigde kast. De naam en het ontwerp van het tot 25 exemplaren gelimiteerde uurwerk zijn een ode aan de nieuwe Mercedes-AMG GT. Als tweede highlight van het jubileum brachten de twee merken tijdens deze beroemde, historische clubrace op Goodwood drie prachtige high-performance auto’s bij elkaar: de allereerste raceauto van AMG (de ‘Legend of Spa’ uit 1971), de nieuwe Mercedes-AMG GT en een Mercedes F1 W04.

IWC Schaffhausen en Mercedes-AMG versterken elkaar met hun innovatieve engineering, buitengewone vakmanschap en puurheid. Deze parallellen komen op elegante wijze tot uiting in de nieuwe Ingenieur Automatic Edition “AMG GT”. Als primeur voor de industrie is de uit meerdere delen bestaande kast van het horloge vervaardigd uit het hightech keramische materiaal boriumcarbid, één van de hardste en meest krasvaste materialen ter wereld. Het ontwerp van het uurwerk is geïnspireerd op de styling van zijn naamgever, de AMG GT. De zwarte kleur van het horloge wordt prachtig geaccentueerd door gele designdetails, met een knipoog naar de exclusieve AMG-kleur 'solarbeam'. De rubberen band heeft gele stiksels en een zwarte inlay van innovatief DINAMICA microvezel, een verwijzing naar de afwerking van het stuurwiel, de stoelbekleding en de dakhemel in de nieuwe Mercedes-AMG GT.

Bekende coureurs reden op het Goodwood-circuit in drie sportwagens van AMG voor een speciale ‘race tegen de klok’. De voormalige Duitse coureur Jochen Mass bestuurde de legendarische AMG 300 SEL 6.8, die in 1971 voor een sensatie zorgde toen hij als tweede eindigde in de 24-uurs race op Spa. Zijn Oostenrijkse collega Karl Wendlinger zat achter het stuur van de Mercedes-AMG GT, terwijl de huidig WEC Wereldkampioen en voormalige F1-coureur Anthony Davidson de Formule 1-auto over het circuit stuurde. Aan het einde van de spectaculaire race passeerden de drie auto’s gezamenlijk de finishlijn.