18
juni
2008
|
02:00
Europe/Amsterdam

www.mercedes-benz.nl in het nieuw

Mercedes-Benz Nederland heeft vandaag zijn nieuwe site gelanceerd. Achter het vertrouwde adres www.mercedes-benz.nl schuilt nu een compleet nieuw design. Dit is in lijn met het eerder dit jaar geïntroduceerde brand design. Daarbij biedt de site interessante nieuwe functionaliteiten en is hij nog gebruikersvriendelijker dan voorheen.

Bezoekers van de compleet vernieuwde site van Mercedes-Benz kunnen de fascinatie van het merk en de modellen nu indringender ervaren. Het design is geheel nieuw met meer ruimte voor visuele elementen als (360°) foto’s en video’s.

Functioneler en makkelijker
De pagina’s van de nieuwe site laden snel en de ‘bediening’ is makkelijker door de toepassing van nieuwe scroll-down menu’s. Ook bestaat nu de mogelijkheid om auto’s met elkaar te vergelijken. Een andere handige service tool is de accessoireconfigurator die het mogelijk maakt om een auto met een bepaald type (metallic) lak, lichtmetalen velgen etc. ‘live’ in beeld te krijgen. Ten tijde van de introductie van nieuwe Mercedes-Benz-modellen zijn er indrukwekkende webspecials te vinden. De webspecials over de nieuwe SL- en GLK-Klasse zijn daar goede voorbeelden van. Uiteraard is ook een brochure en/of een proefrit met een minimaal aantal muisklikken aan te vragen.

De nieuwe state-of-the-art site is volledig ingericht met de gedachte in het achterhoofd dat internet en digitale communicatie aan belang blijven winnen. Zo zochten vorig jaar meer dan 50 miljoen mensen wereldwijd via het internet naar informatie over producten en/of diensten van Mercedes-Benz.

Vorig jaar werd het succesvolle Mercedes-Benz TV geïntroduceerd. www.mercedes-benz.tv biedt een wekelijks nieuwsmagazine, dat circa 20 minuten duurt. Het programma bevat nieuws, feiten en achtergrondinformatie rondom Mercedes-Benz. Via de vijf webkanalen (lifestyle, auto’s, motoren en sport, historie en legendes en innovatie) kunnen internetgebruikers 24 uur per dag programma’s bekijken.

Zo zochten vorig jaar meer dan 50 miljoen mensen wereldwijd via het internet naar informatie over producten en/of diensten van Mercedes-Benz.