22
juni
2023
|
13:58
Europe/Amsterdam

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen benoemd tot CEO van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg en Mercedes-Benz Nederland

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, momenteel Hoofd Mercedes-Benz Centraal- & Oost-Europa en CEO van Mercedes-Benz Tsjechië en Mercedes-Benz Polen, neemt de verantwoordelijkheid over als CEO van Mercedes-Benz Belgium Luxembourg en Mercedes-Benz Nederland. Op 1 september 2023 volgt hij Pierre-Emmanuel Chartier op, die na drie jaar in de Benelux zijn professionele carrière voortzet als CEO van Mercedes-Benz France.              

De Duits-Luxemburgse Wolfgang Bremm von Kleinsorgen (1971) startte zijn carrière bij Mercedes-Benz in 1997 na het behalen van zijn diploma werktuigbouwkunde in Aken en een MBA internationaal management in Parijs. Na het afronden van zijn internationale traineeprogramma werd hij assistent van het Hoofd Mercedes-Benz Trucks. In de daaropvolgende jaren gaf Wolfgang leiding aan de afdeling After Sales voor Afrika, het Nabije- & Midden-Oosten en India, waar hij met zeer verschillende culturen werkte. Daarna maakte hij de overstap naar Centraal Product Management waar hij verantwoordelijk was voor de C-Klasse en de E-Klasse Coupé/Cabriolet. In 2013 kreeg Wolfgang voor het eerst marktverantwoordelijkheid als CEO van Mercedes-Benz Luxembourg, waar hij ook aan het hoofd stond van alle retailactiviteiten met veel klantcontact. Zijn volgende carrièrestap bracht hem terug naar het hoofdkantoor in Duitsland waar hij leiding gaf aan de afdeling Strategisch Product Management, e-Mobility, Digitale Voertuigen & Marktonderzoek. Sinds 2019, wonend in Praag, was hij clusterverantwoordelijk voor Centraal-Europa, dat begin 2021 werd uitgebreid tot de huidige vijf Centraal- & Oost-Europese landen – Tsjechië, Polen, Slowakije, Hongarije en Roemenië.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.