02
maart
2020
|
09:51
Europe/Amsterdam

Wereldpremière vernieuwde E-Klasse en andere highlights live op Mercedes me media

Vanwege het annuleren van de Autosalon Genève 2020 zal Mercedes-Benz de highlights en talrijke premières van dit voorjaar nu digitaal presenteren. De geplande Executive Talk met de bestuursleden van Daimler AG, Ola Källenius, Britta Seeger en Markus Schäfer, over de grondig vernieuwde E-Klasse is verplaatst naar een studio in Stuttgart. De digitale Mercedes-Benz persconferentie wordt uitgezonden op dinsdag 3 maart om 08:45 uur op het mediaplatform Mercedes me media.

Naast de grondig vernieuwde E-Klasse staat het elektrificatie-offensief van Mercedes-Benz centraal, met tal van nieuwe modellen uit de compacte hybrid-familie en nieuwe motoren met geïntegreerde startdynamo (ISG) en 48V-technologie.

Duurzaamheid in de autosport – Media Talk met Lewis Hamilton, Toto Wolf, Markus Schäfer en Nyck de Vries

De tijdens de Autosalon Genève geplande Media Talk ‘Motorsports & Sustainability’ vindt nu eveneens plaats in de studio en is tevens op Mercedes me media te zien. Markus Schäfer, bestuurslid van Daimler AG en Mercedes-Benz AG verantwoordelijk voor Group Research en Mercedes-Benz Cars Development, Toto Wolf, Team Principal & CEO van het Mercedes-AMG Petronas Formula One Team, Lewis Hamilton, zesvoudig Formule 1-wereldkampioen van Mercedes-AMG Petronas Formula One en Nyck de Vries van het Mercedes-Benz EQ Formula E Team discussiëren over duurzaamheid in de autosport en de implementatie van technologie uit de racerij in productiemodellen.

Mercedes me media

Beide Talks zijn te volgen op Mercedes me media: https://media.mercedes-benz.com/gims2020. De 2020-productpresentaties zijn hier ook te vinden. Alle informatie is ook beschikbaar via Twitter @MB_Press.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.