18
mei
2022
|
11:59
Europe/Amsterdam

Wereldpremière van de nieuwe GLC op Mercedes me media

Nieuwe generatie van de meest dynamische SUV van Mercedes-Benz – 100 procent geëlektrificeerd

Mercedes-Benz onthult op woensdag 1 juni 2022 om 17.00 uur de nieuwe GLC via het online platform Mercedes me media (https://media.mercedes-benz.com/GLC) en andere kanalen. De digitale wereldpremière is daarna beschikbaar als video-on-demand. De GLC is wereldwijd marktleider in zijn segment en de meest dynamische en succesvolle SUV van Mercedes-Benz. De nieuwe generatie zal deze positie verder versterken met een 100 procent hybride aandrijving, uitstekende onroad- en offroad-eigenschappen, een volledig digitale cockpit en een uitgebreide standaarduitrusting incusief AVANTGARDE Line.

De nieuwe GLC combineert een expressief, sportief design met een luxueus interieur. Naast een variabel in te delen ruimte en het veelzijdige MBUX infotainmentsysteem beschikt hij ook over uitstekende offroad-eigenschappen dankzij de standaard 4MATIC vierwielaandrijving en speciale rijprogramma's. De plug-in hybrids hebben een elektrische actieradius van meer dan 100 km, waarmee ze een vrijwel emissievrij dagelijks gebruik mogelijk maken.

De digitale wereldpremière is gebaseerd op een geheel nieuw filmconcept en biedt een kijkje achter de schermen van digitale productintroducties. De kijker beleeft de highlights van de nieuwe GLC als toeschouwer van de voorbereidingen voor de opnames op de filmset – met een gepassioneerde maar enigszins verwarde regisseur, een overijverig team en een slimme Formule 1-coureur.

De wereldpremière wordt gelijktijdig gestreamd voor het publiek en multipliers op tal van Mercedes Benz kanalen, waaronder YouTube, LinkedIn en Twitter. Journalisten kunnen op Mercedes me media ook uitgebreide informatie en services vinden. Naast de originele Engelstalige audio biedt het platform transcripties in zes verschillende talen. Persinformatie zoals video's, foto's, graphics en persberichten maken het uitgebreide aanbod compleet. Via de virtuele Q&A-functie met Mercedes-Benz experts is het mogelijk om individuele vragen te stellen.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.