06
april
2023
|
15:06
Europe/Amsterdam

Wereldpremière nieuwe E-Klasse op Mercedes me media: het business-icoon van Mercedes-Benz

Samenvatting

·       Digitale wereldpremière van de nieuwe E-Klasse, zowel live als via video-on-demand

·       Uitgebreide informatie voor mediavertegenwoordigers

·       Compleet nieuw ontwikkeld model slaat een brug tussen traditie en toekomst

Save the date: op dinsdag 25 april 2023 om 17.00 uur (CEST) presenteert Mercedes-Benz de evolutie van zijn merkicoon, de nieuwe E-Klasse. De digitale wereldpremière is te zien op het online platform Mercedes me media en andere kanalen. De compleet opnieuw ontwikkelde E-Klasse is volledig in lijn met zijn traditionele leidende positie op het gebied van innovatie en esthetiek. Het is een pionier voor het merk op weg naar de ultieme digitale luxe-ervaring. De wereldpremière is live te volgen op https://media.mercedes-benz.com/e-class en is vervolgens beschikbaar op het platform als video-on-demand.

De evolutie van een merkicoon: digitale prestaties en geavanceerde aandrijflijnen

De nieuwe E-Klasse combineert het unieke ‘thuisgevoel’ waar klanten al tientallen jaren van houden met een nieuwe dimensie van naadloos geïntegreerde en digitale luxe. Baanbrekende technologieën maken het nieuw ontwikkelde model tot de meest intelligente en persoonlijke E-Klasse in de lange geschiedenis van de modelserie. Het nieuwe model creëert bovendien, dankzij consequente elektrificatie, nieuwe maatstaven op het gebied van efficiëntie en maakt lokaal emissievrij rijden mogelijk.

De digitale wereldpremière wordt gelijktijdig voor het publiek en multipliers gestreamd via de verschillende kanalen van Mercedes-Benz waaronder Instagram, LinkedIn en YouTube. Mediavertegenwoordigers kunnen op Mercedes me media uitgebreide informatie terugvinden. Naast de originele Engelstalige audio zijn transcripties in vier talen beschikbaar. Persmateriaal waaronder video's, foto’s, graphics en persberichten maken het uitgebreide aanbod compleet.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.