16
januari
2007
|
01:00
Europe/Amsterdam

Vodafone McLaren Mercedes Formule 1-team feestelijk gepresenteerd

Jong, talentrijk en succesvol: Fernando Alonso en Lewis Hamilton

Met een spetterende show is in Valencia het Vodafone McLaren Mercedes Formule 1-team voor seizoen 2007 gepresenteerd. Het nieuwe coureursduo Fernando Alonso en Lewis Hamilton gaf voor een uitzinnige menigte van 150.000 fans een demonstratie met de Formule 1-auto’s door de straten van de Spaanse stad. Na dit spektakel werd de nieuwe auto onthuld: de McLaren MP4-22-Mercedes, waarmee Alonso en Hamilton gaan strijden om de wereldtitel. Tevens werd Vodafone voorgesteld als de nieuwe hoofdsponsor van het team.

Fernando Alonso en Lewis Hamiton vormen een van de jongste rijderskoppels uit de Formule 1-historie. De Spanjaard en de Brit worden bijgestaan door hun respectievelijke landgenoten Pedro de la Rosa en Gary Paffett. Als testrijders vervullen beiden een belangrijke rol bij de verdere technische ontwikkeling van de McLaren MP4-22-Mercedes.

“Het is een fantastische dag voor mij. Ik ben echt heel trots om mezelf als coureur van Vodafone McLaren Mercedes voor te stellen aan mijn fans in Spanje,” zei tweevoudig, regerend wereldkampioen Fernando Alonso. “Hoewel dit mijn eerste publieke optreden is met het team, heb ik samen met collega’s Lewis, Pedro en Gary al veel tijd doorgebracht in het McLaren Technology Centre. Het is een geweldig team en ik kan de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen nauwelijks afwachten. Mijn fans zijn een enorme inspiratie en het is fantastisch om ons team hier in Valencia zo dicht bij hen te brengen.”

Voor de 22-jarige Lewis Hamilton, die een bliksemcarrière doormaakte met titels in de GP2 (2006) en Formule 3 Euro Series (2005), gaat een kinderwens in vervulling. “Dat ik deel uitmaak van het nieuwe Vodafone McLaren Mercedes team, is de beloning voor de lange weg die ik heb afgelegd om mijn droom te realiseren. Maar er is nog ver te gaan, want ik ben pas in een vroeg stadium van mijn loopbaan en heb nog veel te leren. Ik sta te popelen om in maart te debuteren in de Grand Prix van Australië.”

Teambaas Ron Dennis noemde het een speciaal moment voor zijn organisatie: “De overstap naar Vodafone betekent dat wij pas onze tweede nieuwe hoofdsponsor hebben in dertig jaar. Daar zijn we bijzonder trots op. McLaren en Mercedes hebben al twaalf jaar een fantastische samenwerking en we kijken ernaar uit om deze als Vodafone McLaren Mercedes voort te zetten. Met Fernando en Lewis hebben we twee van de meest getalenteerde coureurs in de Formule 1 in huis. Ze hebben beiden een enorm potentieel en zullen elkaar gaandeweg goed inspireren.”

Norbert Haug, vice-president Mercedes-Benz Motorsport, voegde daaraan toe: “Met Fernando en Lewis hebben we niet alleen het jongste duo in het deelnemersveld, maar ook uit de geschiedenis van het team. Wanneer zij bij de Grand Prix van Australië in Melbourne van start gaan, markeert dat de tiende verjaardag van onze eerste gezamenlijke overwinning op dat circuit. De komst van Vodafone als hoofdsponsor, dat met 190 miljoen klanten een multinational is net als DaimlerChrysler, geeft ons in de toekomst nieuwe mogelijkheden op het gebied van communicatie.”

“Vodafone is zeer verheugd dat het de betrokkenheid in de autosport kan uitbreiden als titelsponsor van dit zeer gerenommeerde team,” zei Vodafone-directeur Arun Sarin. Ter gelegenheid hiervan worden in een speciale uitgave drie exclusieve nieuwe telefoons van Samsung en Sharp op de markt gebracht.