03
augustus
2006
|
02:00
Europe/Amsterdam

Vernieuwde website Mercedes-Benz

  • Bijzondere multimedia-ervaring op www.mercedes-benz.com

  • Hoge mate van gebruiksvriendelijkheid door duidelijke scheiding van Brand World en productinformatie

  • Nieuwe Brand World secties zoals: een virtuele museumtour, een interactieve test en audiovisueel entertainment

Mercedes-Benz heeft zijn internationale website compleet vernieuwd. Op de website www.mercedes-benz.com kunnen bezoekers terecht voor een fascinerende multimedia-ervaring. Bovendien hebben ze wereldwijd rechtstreeks toegang tot informatie over diversen producten en services van Mercedes-Benz. De duidelijke scheiding tussen het onderdeel Brand World en productinformatie, maakt de website nog gebruiksvriendelijker. Klanten en andere geïnteresseerde bezoekers kunnen hierdoor gemakkelijk de gewenste informatie vinden.

Maandelijks trekt de internationale website 1,5 miljoen bezoekers. “De nieuwe presentatie, die een sterke audiovisuele basis heeft, stelt ons in staat om de specifieke merkwaarden met meer multimediaal detail te presenteren”, zegt Lothar Korn, hoofd van Global Advertising Mercedes-Benz Passenger Cars. “Het geeft mensen de mogelijkheid om intensiever de fascinatie van het merk Mercedes-Benz te ervaren”.

De compleet nieuw vormgegeven Brand World-sectie van de website is beschikbaar in het Engels en het Duits. Bezoekers kunnen in dat gedeelte door middel van indrukwekkende foto’s, interessante informatie en talloze interactieve hulpmiddelen op een veelzijdige manier kennismaken met het merk.

Op dit nieuwe gedeelte van de website staan vier onderdelen centraal. Het eerste is een virtuele tour door het nieuwe Mercedes-Benz Museum, waarbij de bezoekers een multimediale reis maken langs de evolutie van de auto en de bijzondere historie van Mercedes-Benz.

Het tweede onderdeel is een presentatie van de nieuwste cabrioletmodellen van Mercedes-Benz. Hiervoor wordt de veelbekroonde ‘Sound of Summer’ televisiecommercial gebruikt.

De derde animatie laat informatie zien over de voor oktober 2006 geplande E-Klasse Experience van Parijs naar Beijing. Een rit van 13.600 km met 33 E-Klassen CDI.Het vierde centrale onderdeel betreft een indrukwekkende demonstratie van de voordelen van PRO-SAFE™ in de nieuwe E-Klasse. De demonstratie bevat een interactieve reactietest, waarbij de bezoekers zelf kunnen ondervinden hoe de veiligheidsfilosofie van Mercedes-Benz optimale bescherming biedt bij gevaarlijke situaties.

Verder kunnen op de site talloze podcasts en gratis ‘Mixed Tape’-muziek worden gedownload en kunnen bezoekers zich abonneren op de nieuwsbrief met het laatste nieuws.

De content van het nieuwe Mercedes-Benz Brand World kent elk kwartaal een update en is ontworpen en geïmplementeerd door Scholz & Volkmer uit Wiesbaden.