18
juli
2016
|
02:00
Europe/Amsterdam

Verkoopstart nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse Estate

De nieuwe E-Klasse Estate is nu te bestellen met een consumentenprijs vanaf € 54.495 inclusief BTW en BPM. De bagageruimte van de Estate meet maximaal 1.820 liter en ondanks de sportiever getekende daklijn zijn de hoofd- en elleboogruimte achterin wederom toonaangevend in deze klasse. De eerste leveringen staan in oktober 2016 gepland.

De E-Klasse Estate debuteert met een keuze uit twee viercilinder benzinemodellen: de E 200 (135 kW/184 pk; gecombineerd verbruik 6,2 l/100 km; CO2 138 g/km) en de E 250 (155 kW/211 pk; gecombineerd verbruik 6,2 l/100 km; CO2 138 g/km). Daarnaast is er ook de E 220 d (143 kW/194 pk; gecombineerd verbruik 4,2 l/100 km; CO2 109 g/km) met een splinternieuwe viercilinder dieselmotor. In oktober zal het modelaanbod verder uitgebreid worden en zullen de E 200 d, E 350 d, E 400 4MATIC en Mercedes-AMG E 43 4MATIC aan de prijslijst toegevoegd worden.

Overzicht uitvoeringen:

 

E 220 d

Estate

E 200

Estate

E 250Estate

Aantal cilinders/plaatsing

4-in-lijn

4-in-lijn

4-in-lijn

Cilinderinhoud (cc)

1950

1991

1991

Vermogen (kW/pk @ t/min)

143/194 @ 3.800

135/184 @ 5.500

155/211 @ 5.500

Koppel (Nm @ t/min)

400 @ 1.600-2.800

300 @ 1.200-4.000

350 @ 1.200-4.000

NEDC verbruik (l/100 km) gecombineerd

4,2

6,2

6,2

Gecombineerde CO2-emissies (g/km)

109

138

138

Acceleratie 0-100 km/h (sec.)

7,7

8,1

7,2

Topsnelheid (km/h)

235

231

243

Vanafprijs (€)

58.995

54.495

58.995

Waarden voor uitvoering met 9G-TRONIC

Uitgekiende bagageruimte: groot, flexibel en goed toegankelijk

Met een inhoud van 670 tot 1.820 liter is de bagageruimte van de E-Klasse Estate een van de grootste in dit segment. Standaard heeft de achterbank een nieuwe cargostand met een positief effect op de bagageruimte. Het is mogelijk de rugleuning zo’n 10 graden meer rechtop te zetten, waardoor 30 liter extra bagageruimte beschikbaar is. Daarnaast is de rugleuning standaard in een 40:20:40 verhouding neer te klappen, waarmee hij tal van combinaties voor het vervoeren van personen en/of bagage mogelijk maakt. De EASY PACK-achterklep – die deel uitmaakt van de standaarduitrusting – kan eenvoudig via een druk op de knop worden geopend of gesloten voor gemakkelijk in- en uitladen.

Met het optionele KEYLESS GO-pakket met HANDS-FREE ACCESS gaat dat nog eenvoudiger. Een voetbeweging onder de achterbumper volstaat om de achterklep automatisch te openen of te sluiten, zodat de handen vrij blijven om spullen mee te dragen, zonder die eerst neer te hoeven zetten.

De EASY PACK-fixkit maakt het mogelijk de bagageruimte op flexibele en veilige wijze in te delen. Tot dit pakket behoren rails in de bagageruimtebodem, bevestigingspunten, een telescoopstang en bagagehouders.

Luchtvering achter met niveauregeling is nog steeds standaard bij de Estate. Luchtvering rondom is optioneel leverbaar in de vorm van AIR BODY CONTROL.

De nu volledig elektrisch in- en uitklapbare trekhaak met ESP®-aanhangwagenstabilisatie en de zijwindassistent bieden eveneens een hoge mate aan dagelijkse, praktische inzetbaarheid.

Interieurdesign: synthese van emotie en intelligentie

Binnenin heeft de Estate het veelgeprezen design van de Limousine overgenomen. Het dashboard kan optioneel worden voorzien van twee 12,3 inch displays in hoge resolutie, achter één gezamenlijke glazen cover: de widescreen cockpit. Bij de introductie van de E-Klasse Estate is de widescreen cockpit inclusief het multimediasysteem COMAND Online tijdelijk verkrijgbaar voor € 1.495.

Met de touch control-buttons op het multifunctionele stuurwiel (standaard) zijn het combi-instrumenten en het multimediasysteem met vingerbewegingen te bedienen. Het touchpad met controller op de middenconsole is nog zo’n handige bedieningsoptie.

Een andere nieuwe feature in dit segment is het warmtecomfortpakket inclusief verwarmde armleuningen in de portieren en middenarmsteun voor, alsmede de snel werkende stoelverwarming.

Mercedes-Benz begeeft zich met de nieuwe E-Klasse Estate in een nieuw tijdperk van digitalisering en connectiviteit. Met het draadloos oplaadsysteem voor mobiele apparaten kunnen smartphones worden opgeladen zonder eerst op zoek te hoeven naar een kabel en aansluiting. Bovendien koppelt het systeem de smartphone automatisch aan de dakantenne.

Met de Remote Park Pilot kan de auto voor het eerst van buitenaf in en uit garages en parkeerplekken worden gemanoeuvreerd via een smartphone-app. De Remote Park Pilot is een van de Mercedes me connect-services en is beschikbaar in combinatie met het parkeerpakket en KEYLESS GO of het KEYLESS GO-pakket en COMAND Online.

Minder geluid en vibratie: een van de stilste estates

Het interieur van de nieuwe E-Klasse Estate behoort tot de stilste in zijn segment – ook al is een estate als gevolg van een grotere resonerende carrosserie in dat opzicht in het nadeel vergeleken met een limousine. De verfijnde loopeigenschappen en de beperkte vibratie leveren een belangrijke bijdrage aan het rijcomfort, met name op lange trajecten.

Het akoestiek-comfortpakket is optioneel leverbaar. Een speciale akoestische folie in de voorruit en de zijruiten zorgt er samen met aanvullende geluidsisolerende maatregelen voor dat er weinig geluid het interieur binnendringt. Voor een goede warmtewering voor het interieur zijn de voorruit, zijruiten en achterruit gemaakt van gelaagd veiligheidsglas met een andere laag die infraroodstraling opvangt.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: alle E-Klasse innovaties aan boord

Als de meest intelligente businesslimousine is de nieuwe E-Klasse de benchmark in zijn segment wat veiligheid, comfort en ondersteuning van de bestuurder betreft. Alle innovaties zijn eveneens verkrijgbaar op de Estate. De actieve remassistent is standaard. Dit systeem waarschuwt de bestuurder voor mogelijke aanrijdingen, waarbij optimale ondersteuning wordt geboden doordat indien nodig automatisch wordt geremd. Het systeem kan niet alleen reageren op langzamer rijdende, afremmende of stilstaande auto’s, maar ook op overstekende voetgangers voor de auto.

Een andere highlight is bijvoorbeeld het rijassistentiepakket met Drive Pilot: dit systeem is de volgende stap die Mercedes-Benz zet richting autonoom rijden. Net als de adaptieve cruisecontrol DISTRONIC is dit systeem niet alleen in staat om een veilige afstand te bewaren tot voorliggers op alle soorten weg; het kan deze auto’s ook volgen tot een snelheid van maximaal 210 km/h.

Het rijassistentiepakket plus omvat onder meer de functie PRE-SAFE® Impulse Side. Ten opzichte van een frontale aanrijding is bij een aanrijding van opzij slechts een beperkte kreukelzone voorhanden. Om die reden schuift PRE-SAFE® Impulse Side de bestuurder of voorpassagier zo ver mogelijk weg van de gevarenzone voordat de aanrijding plaatsvindt. Zodra het systeem signaleert dat een aanrijding gaat plaatsvinden, worden luchtkamers in de wangen van de stoelleuningen in een fractie van een seconde opgeblazen.