11
november
2010
|
01:00
Europe/Amsterdam

Verantwoorde investering in duurzaam wagenpark: Sligro Food Group kiest voor Mercedes-Benz Sprinter met EEV-motor

Onlangs nam Sligro Foud Group vijf nieuwe Mercedes-Benz Sprinters 513 CDI in gebruik voor de distributie van versproducten. Deze bestelwagens zijn voorzien van een koelopbouw en van een schone EEV-motor die aan de strengste emissienormen voldoet. Dankzij deze duurzame investering in het wagenpark is de groothandel welkom in alle milieuzones in binnensteden.

De maatschappelijke betrokkenheid van het bedrijf is zeker terug te zien in het wagenpark. Onlangs leverde Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Rüttchen Veghel vijf Sprinters 513 CDI met EEV-motor (Enhanced Environnemently Vehicle) af. Daarmee komt het aantal bestelwagens in het wagenpark van Sligro op 29 stuks, waaronder 28 Sprinters. De EEV-krachtbron heeft ondanks een hoog koppel en vermogen een lager brandstofverbruik en minder motorgeluid. Dit voor is de distributie in de steden een groot voordeel. Voor het vervoer van versproducten zijn de nieuwe Sprinters voorzien van een koelbak met laadklep. Om het comfort en de veiligheid voor de chauffeurs nog te verhogen is de cabine voorzien van airconditioning en een automatische versnellingsbak. De Sprinters worden, net als de andere Sprinters in het wagenpark van Sligro, regionaal ingezet voor het uitleveren van bestellingen vanuit de vestigingen en bezorglocaties aan de afnemers. Naast de milieuvriendelijke motor hecht Sligro veel waarde aan de betrouwbaarheid van de Sprinter tijdens de gehele inzetperiode. De Sprinters zijn aangeschaft bij de Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Rüttchen Veghel met wie Sligro al meer dan 20 jaar klant prettig zaken doet. Het periodieke onderhoud wordt uitgevoerd door de locale Mercedes-Benz dealers in de regio’s waar de Sprinters worden ingezet.

Sligro Food Group

Sligro Food Group werd in 1935 opgericht als groothandel in margarine, vetten en oliën. Na de oorlog werd het assortiment uitgebreid met levensmiddelen. In 1961 werd de eerste Sligro zelfbedieningsgroothandel geopend en daarmee was de basis gelegd voor het huidige netwerk van 45 Sligro-vestigingen in geheel Nederland. Vanuit deze vestigingen en 10 bezorglocaties richt Sligro zich op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, tankshops en het midden- & kleinbedrijf. Naast eigen productiefaciliteiten voor gespecialiseerde convenienceproducten, vis en patisserie heeft de onderneming deelnemingen in productiebedrijven voor vlees, wild & gevogelte, AGF en brood & banket. In totaal biedt het familiebedrijf zo’n 60.000
food- en aan voedingsmiddelen gerelateerde non-foodartikelen aan. In het kader van de maatschappelijk verantwoord ondernemen hecht men niet alleen waarde aan puur financiële prestaties. Thema’s als werkgelegenheid voor de ruim 10.000 medewerkers, gezondheid, medezeggenschap, voedselveiligheid, sponsoring van maatschappelijke doelen, energie en milieu spelen een grote rol in de bedrijfsvoering.