20
januari
2012
|
01:00
Europe/Amsterdam

Van Oeveren Goes meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland

  • Overall-winnaar bij toekenning Klant Nr.1 Awards

  • Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealervestiging

  • Vijfde editie van uitreiking Klant Nr. 1 Awards

Mercedes-Benz  Van Oeveren in Goes is de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland. Het bedrijf was de grote winnaar bij de vijfde editie van de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards. Deze worden jaarlijks door Mercedes-Benz Nederland toegekend aan dealerbedrijven die opvallen door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Door middel van enquêtes kunnen klanten alle aspecten hiervan beoordelen. Bij dit eerste lustrum blijkt wederom dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.

Bij Mercedes-Benz heeft klanttevredenheid en de daaruit voortvloeiende loyaliteit de hoogste prioriteit. Daarom voert het merk al zo’n 20 jaar onderzoeken uit om de mate van klanttevredenheid te meten. Dat gebeurt tegenwoordig via e-mail-enquêtes. Door middel van deze elektronische vragenlijsten beoordelen klanten hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Zo kan de Mercedes-Benz organisatie gericht werken aan verdere optimalisering van de dienstverlening.

De klant altijd op Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De basis hiervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Met succes: bij elke Mercedes-Benz dealer van Nederland is maximale zorg en aandacht voor de klant vanzelfsprekend – iedere werknemer binnen het bedrijf handelt daar naar. Klanten kunnen er daardoor van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Mede daardoor krijgt elke klant het - terechte - gevoel dat hij speciaal is en dat hij wordt gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien voor iedereen duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Van Oeveren: meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland

Van Oeveren in Goes is door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Tijdens een speciale bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Roel Boekholt daarvoor de felbegeerde ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Boekholt over de prestigieuze onderscheiding: “Bij ons zitten de juiste medewerkers op de juiste plaats. En bij die medewerkers zit klantvriendelijkheid simpelweg ‘tussen de oren’ – het is geen trucje dat je aan kunt leren. Om een voorbeeld te geven: wij verkopen nooit ‘nee’. Klanten kunnen altijd bij ons terecht. Indien nodig om drie uur ’s nachts. Deze prijs zien we als een beloning van onze manier van werken. En we zijn er des te trotser op omdat onze klanten ons op alle individuele onderelen zeer hoge scores hebben gegeven!”

Eerste lustrum

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de vijfde keer uitgereikt. De lustrum-editie kreeg een extra dimensie door de aanwezigheid van Roman Fischer, Vice President Global Sales Development van Daimler AG en in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor Klanttevredenheid op alle internationale markten. Fischer prees de resultaten van de dealers: “De Nederlandse Mercedes-Benz organisatie dankt zijn succes aan de combinatie van topproducten en service van het hoogste niveau. Bovendien werken de dealers er continu aan om de dienstverlening waar nodig verder te verbeteren en nog meer op (individuele) klantenwensen af te stemmen. Zo krijgt ‘succes’ een consistent karakter. En daar profiteren zowel klanten als dealers van.”