26
januari
2005
|
01:00
Europe/Amsterdam

Van Breugel Oisterwijk zet nieuwe Actros 1841 LS in voor bouwmaterialentransport

  • Ervaring eerste Actros leidt tot aanschaf vier nieuwe Actrossen 1841 LS

  • Vaste grip op exploitatiekosten dankzij R&O-contract

  • Optimale inzet door positie koppelschotel en extra zware vooras

Familiebedrijf Van Breugel Oisterwijk is ruim 30 jaar geheel gespecialiseerd in het vervoer van bouw- en bestratingsmaterialen. Het bedrijf, dat in 1924 werd opgericht, heeft inmiddels een wagenpark van 25 eigen voertuigen, voornamelijk van het merk Mercedes-Benz en vele opleggers voorzien van kranen. Daarnaast maakt Van Breugel Oisterwijk gebruik van vaste charters en maakt het deel uit van de Bouwvervoergroep, een samenwerkingsverband van acht kraanwagenvervoerders.

Eerdere ervaringen met de Mercedes-Benz Actros trekker hebben geleid tot de aanschaf van nog eens vier nieuwe Actrossen 1841 LS. Mercedes-Benz bleek als producent in staat om te voldoen aan alle technische specificaties en kon daarbij ook een compleet Reparatie- en Onderhoudscontract aanbieden. Dankzij dit R&O-contract heeft Van Breugel Oisterwijk vaste grip op de exploitatiekosten van de nieuwe en zeer zuinige Actrossen.

Door de goed overwogen positie van de koppelschotel kunnen de Actrossen optimaal worden ingezet. De koppelschotel is dusdanig gepositioneerd dat de lasten van de zware oplegger beter worden verdeeld over de beide assen van de Actros. Om dit economische voordeel te optimaliseren heeft Van Breugel Oisterwijk voor een extra zware vooras gekozen. Hierdoor kan er meer lading per rit vervoerd worden. Naast de perfecte aslastenverdeling en een aanzienlijk concurrentievoordeel wordt hiermee ook voorkomen dat de strenge aslastwetgeving overtreden wordt.

De Actrossen zijn geleverd door de officiële Mercedes-Benz dealer Rüttchen Tilburg B.V., met wie een prettige relatie is opgebouwd. Dankzij de snelle en flexibele service van Rüttchen Tilburg B.V. kunnen de voertuigen optimaal worden ingezet. Verder verzorgt de dealer de chauffeurstrainingen, waardoor de chauffeurs veilig en comfortabel de Actrossen kunnen besturen. Daarbij gaat extra aandacht uit naar de automatische versnellingsbak voor optimaal bedieningsgemak die een bijdrage levert aan het toch al zuinige brandstofverbruik.