29
maart
2006
|
02:00
Europe/Amsterdam

Unieke en zeer exclusieve collectie ‘smart by Judith Osborn’ onthuld tijdens modeshow

De smart fortwo en forfour zijn vanaf 1 april te koop in een uiterst exclusieve oplage van in totaal 50 stuks, aangekleed door de succesvolle Nederlandse modeontwerpster Judith Osborn. De speciale smart-modellen kenmerken zich door hun luxueuze uitstraling en opvallende kleurstelling.

De collectie ‘smart by Judith Osborn’ omvat drie modellen, te beginnen bij de fortwo, die leverbaar is als cabrio en coupé. Als basis is gekozen voor de luxueuze 45 kW/61 pk passion-uitvoering, met lichtmetalen wielen, bredere banden, een met leder bekleed stuurwiel, een glazen dak met zonwering, een cockpitklok en een toerenteller. De Judith Osborn-versie voegt daar speciale exterieur- en interieurkleuren, lederen bekleding en bijzondere bestickering aan toe. De prijs voor deze uitzonderlijke smart fortwo coupé is € 14.950. De smart fortwo cabrio heeft een prijs van € 17.900.

Ook bij de smart forfour is de passion-uitvoering met de 70 kW/95 pk benzinemotor als uitgangspunt gekozen voor de Judith Osborn-versie. Daarbij is de forfour als extra voorzien van airconditioning, een soundsystem met radio/cd-speler, loungestoelen, driezits achterbank en een elektrisch bedienbaar glazen schuifdak. De forfour in Judith Osborn-uitvoering kost € 19.970.

De ‘smart by Judith Osborn’ verschijnt in een dames- en een herenuitvoering. De inspiratie om de auto’s te ontwerpen deed Judith op toen zij een tasje cadeau kreeg. De zomerse kleuren zalm, perzik, rood en knalroze van het tasje gebruikte ze voor de styling van de damesversie van de auto’s. De eerste damesversie is door Judith Osborn Homecoming Queen gedoopt en is voorzien van Poppy Red interieur en Peach Beach exterieur. De tweede damesvariant heet Pri-Madonna en heeft een Hot Lips Pink interieur en Pretty Pink exterieur.

Voor de herenuitvoeringen koos Judith voor koele, mannelijke groene en blauwe tinten. De eerste variant is genaamd Action Hero en kent een Lean Grean interieur en een Miami Blue exterieur. De tweede herenversie heet Serious Toy en is voorzien van interieur Deep Sea en exterieur Vitamin Green.

De auto’s worden geleverd met een speciale matte lak, die ze een bijzondere en zeer persoonlijke uitstraling verlenen. Uniek is dat bij elke auto een set van negen grote stickers wordt geleverd, die de eigenaar naar eigen inzicht op de buitenzijde van de smart kan plakken. Op de stickers staan speciale oneliners zoals Judith Osborn die zelf graag mag gebruiken en die bij haar wat brutale stijl passen.

Vanzelfsprekend is er voor de bestuurder of bestuurster van een ‘smart by Judith Osborn’ passende kleding ontworpen: T-shirts in de neonkleuren roze voor de dames en knalgroen voor de heren, met respectievelijk de opschriften ‘smart girl’ en ‘smart boy’.

De hoogst exclusieve collectie ‘smart by Judith Osborn’ beleeft tijdens de modeshow ‘Judith on Wheels’ op 28 maart zijn première. Judith Osborn ziet duidelijke raakvlakken tussen het merk smart en zichzelf: “Ik voel mij vereerd dat mijn naam gekoppeld wordt aan zo’n karaktervolle auto die echt bij mij past: ondeugend, pittig en met voldoende lef.” Het merk smart staat volgens Judith Osborn net als haar kledinglijn bovendien voor ‘joy of life, onconventioneel, innovatief en functioneel’.

Judith Osborn is een paar jaar geleden in de mode begonnen met het ontwerpen van T-shirts. Haar T-shirt lijn is een groot succes, de uitbreiding met confectiekleding slaat aan en de beperkte coutureserie is een hit.