12
oktober
2007
|
02:00
Europe/Amsterdam

Tien nieuwe Mercedes-Benz Atego’s 816 voor IJspaleis

De firma IJspaleis levert in het hele land alle soorten diepvriesproducten bij klanten aan huis. Voor het fijnmazige distributiewerk maken zij gebruik van een betrouwbaar wagenpark dat bijna volledig uit Mercedes-Benz bedrijfswagens bestaat. Onlangs waren tien Vario’s na jarenlange trouwe dienst aan vervanging toe en werden er tien nieuwe Atego distributietrucks in het wagenpark opgenomen.  

Méér dan alleen schepijs
Ruim veertig jaar geleden trok oprichter Wout Gijzen er met een bakfiets op uit om schepijs aan de man te brengen. Tegenwoordig gaat dat bij IJspaleis wel anders. De organisatie biedt een breed scala aan diepvriesproducten en levert deze bij klanten aan huis af. Mede vanwege de opkomst van de diepvrieskist in de meeste huishoudens, steeg de populariteit van het verpakte ijs en andere diepvriesspecialiteiten zoals gebak, snacks en maaltijden. Vanuit vestigingen in Lelystad en Sprundel worden zo’n 150.000 klanten in heel Nederland bediend.  

Koel wagenpark
Het 75 eenheden tellende wagenpark bestaat bijna volledig uit voertuigen van het merk Mercedes-Benz. De verkopers van IJspaleis hebben de beschikking over diverse Sprinter en Vario bestelwagens én nu ook Atego distributietrucks. Met name de goede ergonomie en de lage kilometerkostprijs zijn doorslaggevend in de keuze voor het merk met de ster. Daarnaast is ook de hoge restwaarde van de voertuigen een groot pluspunt. Onlangs waren tien Vario bestelwagens na jarenlange trouwe dienst aan vervanging toe. Mercedes-Benz bedrijfswagendealer Sturm Auto B.V. uit Roosendaal, met wie IJspaleis al bijna 25 jaar een prettige en professionele relatie onderhoudt, legde een aantal verschillende opties voor waarna de keuze uiteindelijk op de Mercedes-Benz Atego viel. 

Atego 816 Euro4
Met de Atego heeft IJspaleis moderne Euro4 motortechniek in huis gehaald. De eerdere resultaten en ervaringen met Mercedes-Benz waren al bijzonder positief. Hoewel de auto’s dagelijks slechts twee- tot driehonderd kilometer per dag afleggen, maken de Atego’s wel zo’n 80 tot 150 stops per dag. Hiervoor moet men altijd kunnen vertrouwen op de bedrijfszekerheid van de wagens. Daarnaast zijn ook de chauffeurs erg enthousiast over de lage instap van de Atego en het hoge comfortgehalte in de cabine. De ergonomische chauffeursstoel zit volgens de verkopers vorstelijk waardoor de Atego rijdt als een luxe wagen. Met de Euro 4-motoren hoeft IJspaleis zich ook geen zorgen te maken over de verscherpte emissie-eisen in diverse Nederlandse binnensteden.