06
augustus
2007
|
02:00
Europe/Amsterdam

“The New Chrysler” viert eerste dag met presentatie logo en campagne

Vandaag, maandag 6 augustus 2007, betekende de eerste dag voor het nieuwe Chrysler na de overdracht van het meerderheidsbelang door DaimlerChrysler AG aan de investeringsmaatschappij Cerberus. Ter gelegenheid hiervan presenteerde Chrysler het bedrijfslogo, waarin de vertrouwde vijfpuntige ster terugkeert. Ook werd een nieuwe omvangrijke publiciteitscampagne voorgesteld. Voor duizenden medewerkers van het hoofdkantoor in Auburn Hulls werden de nodige festiviteiten georganiseerd.

In een toespraak voor medewerkers over de hele wereld zetten voorzitter en CEO Bob Nardelli en vice-voorzitter en president Tom LaSorda van Chrysler de plannen voor de toekomst van het nieuwe Chrysler uiteen. Daarbij benadrukten ze de rijke historie van de onderneming en de wil om nieuwe wegen in te slaan teneinde succesvol te zijn in de fel bevochten automarkt. Chrysler is de eerste grote Noord-Amerikaanse autofabrikant in meer dan een halve eeuw die in handen is van een particuliere investeerder. Beide topmannen benadrukten dat deze situatie Chrysler in staat stelt zich te richten op lange-termijnsucces in plaats van te voldoen aan de verwachtingen op korte termijn zoals de kapitaalmarkten die stellen. Nardelli en LaSorda wezen ook op de noodzaak voor de onderneming om voortdurend te blijven werken aan de relatie met diverse doelgroepen, zoals werknemers, dealers, toeleveranciers en overheden.

Na negen jaar wordt de “pentastar” heringevoerd als het beeldmerk voor het nieuwe Chrysler. De vijfpuntige ster in een pentagram werd in 1962 voor de eerste maal als logo gebruikt. De nieuwe, eigentijdse versie is driedimensionaal uitgevoerd en toont Chryslers trots op het verleden, terwijl de onderneming met hernieuwd vertrouwen vooruitblikt naar de toekomst. Het beeldmerk zal worden gebruikt op gebouwen, aanduidingen en zakelijk drukwerk.

In de Verenigde Staten start op 6 augustus een nationale reclamecampagne waarin wordt verwezen naar de historie van de onderneming en wordt vooruitgekeken naar de toekomst onder het motto: “The New Chrysler: Get Ready for the Next Hundred Years”. De campagne omvat reclameuitingen in printmedia, internet en radio om het publiek met de bedrijfsnaam “The New Chrysler” vertrouwd te maken. Ook op de bedrijfswebsite www.chryslerllc.com wordt de traditie van innovatieve producten belicht.

Speciaal voor de medewerkers van het hoofdkantoor van het nieuwe Chrysler in Auburn Hills werden de nodige festiviteiten georganiseerd om de nieuwe start van de onderneming te vieren.