06
mei
2022
|
16:00
Europe/Amsterdam

‘The Flip’: gezamenlijk project ter bevordering van de technologische vaardigheden van toekomstige generaties

De samenwerking tussen Mercedes-AMG en innovator en wereldster will.i.am bereikt een volgende mijlpaal: het resultaat van de grensverleggende en doelgerichte samenwerking werd tijdens het Formula 1™ Grand Prix USA-weekend in Miami onthuld.

De samenwerking tussen Mercedes-AMG en de Amerikaanse muzikant, tech-ondernemer, filantroop en TIME 100 IMPACT Award-winnaar will.i.am is sinds de start in september 2021 steeds hechter geworden. Het nieuwste resultaat van de samenwerking is een bijzonder project dat op 5 mei 2022 in Miami en op www.will.i.am is onthuld. In het grootste geheim hebben de partners samen ‘The Flip’ gecreëerd, een automotive meesterwerk met een expressief design en een duidelijke boodschap. De one-off, genaamd WILL.I.AMG, is een zichtbaar symbool van de doelen van Mercedes-AMG en will.i.am om nieuwe ideeën te ontwikkelen, grenzen te verleggen en het onmogelijke te durven doen. In dit zesde gezamenlijke project werkte will.i.am opnieuw samen met West Coast Customs om zijn visie voor ‘The Flip’ te realiseren. Het project dient als voorbeeld voor de toekomst: de missie van het gezamenlijke project ‘The Flip’ is om studenten uit achtergestelde gemeenschappen toegang te geven tot STEAM-onderwijs (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Zo verwerven ze vaardigheden voor toekomstgerichte beroepen en de ontwikkeling van nieuwe technologieën.

‘The Flip’ beleeft zijn wereldpremière tijdens de Formula 1™ Grand Prix USA in Miami, in het gezelschap van prominente gasten zoals wereldkampioen Lewis Hamilton. De expressieve sportwagen is gebaseerd op de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé maar ingrijpend aangepast.

“Ik ben opgegroeid in een getto en met hiphop. Ik heb beroemde muzikanten zien rappen in een Mercedes, dus het was altijd al een droom om een Mercedes te bezitten. Voor veel kinderen in grote steden is het bezitten van een Mercedes een symbool van vooruitgang”, legt will.i.am uit. “Nu heb ik mijn doel bereikt en zelfs nog hoger gepresteerd door mijn eigen visie op een AMG-model los te laten. Ik heb niets aan de motor laten doen, want AMG maakt echt de beste motoren. Het verhaal van de oprichters van AMG heeft me geïnspireerd. Ik hou van mensen die altijd iets willen verbeteren.”

“Onze samenwerking met will.i.am heeft met 'The Flip' een nieuw hoogtepunt bereikt. We hebben elkaar geïnspireerd en gemotiveerd bij de realisatie van dit holistische concept, dat veel meer is dan een uitzonderlijke automotive one-off. Wij nemen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. Het succes van Mercedes-AMG als Performance Luxury-merk hangt ook in grote mate af van het inspireren van de volgende generatie en het hen gemakkelijk toegang geven tot de nieuwste technologieën en digitale vooruitgang. Het maakt deel uit van onze traditie om steeds weer pionier te zijn en iets nieuws te durven doen. Deze daadkracht zetten wij samen met will.i.am en 'The Flip' voort in de toekomst”, aldus Philipp Schiemer, voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-AMG GmbH.

Alle opbrengsten van activiteiten rond dit unieke voertuig op basis van de AMG GT 4-Door Coupé en geïnspireerd door designelementen van de G-Klasse en de legendarische SLS Gullwing, komen ten goede aan de stichting van will.i.am ‘i.am/Angel Foundation’. Deze opbrengsten worden vervolgens ingezet om STEAM-talenten op te leiden die gezinnen en gemeenschappen uit de armoede kunnen halen. Mercedes-AMG steunt dit project van harte omdat het ook een levenslange droom van will.i.am vervult: hij is een autoliefhebber in hart en nieren en een Mercedes-AMG liefhebber die er altijd van heeft gedroomd om zijn persoonlijke Mercedes-AMG te realiseren.

Geïnspireerd door de Mercedes-ster en de sound van het voertuig, creëerde will.i.am een symbool met een beerachtig gezichtspictogram, dat de naam ‘BEAR WITNESS’ kreeg. Dit symbool is het middelpunt van de BEAR WITNESS-collectie met limited edition kleding en accessoires die verkrijgbaar zijn in het Mercedes-AMG Experience Center in Miami en online. De BEAR WITNESS-collectie ‘Drop 1 - Limited Edition’ is vanaf 6 mei 2022 om 18.00 uur Midden-Europese tijd verkrijgbaar via https://will.i.am. Een deel van de opbrengst gaat ook naar de ‘i.am/Angel Foundation’.

De uitgebreide ombouw en opbouw van dit bijzondere one-off voertuig is vastgelegd in de uitgebreide zesdelige documentaireserie ‘DRIVE’ die als sneak preview tijdens de première van het voertuig in Miami te zien zal zijn. ‘DRIVE’ wordt vervolgens vertoond (buiten competitie) tijdens het filmfestival van Cannes (17-28 mei 2022).

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.