21
december
2022
|
10:26
Europe/Amsterdam

Tech to desire: Mercedes-Benz op de CES 2023

Samenvatting

·       Nieuws over de elektrificatiestrategie

·       Ontwikkelingen in geavanceerde rijassistentiesystemen voor de Noord-Amerikaanse markt

·       Een nieuwe dimensie van in-car entertainment met partner ZYNC

·       De gouden geluidsstandaard met Apple Music, Dolby Atmos en UMG

·       Samenwerking met een innovatief entertainmentmerk

Het auto- en technologiemerk Mercedes-Benz maakt in de eerste week van 2023 opnieuw zijn opwachting op de CES in Las Vegas. Onder het centrale thema ‘Tech to desire’ laat Mercedes-Benz zien hoe technologische ontwikkelingen het leven van klanten verrijken. De focus ligt daarbij op innovaties die tijd besparen, het leven gemakkelijker maken en enthousiasme opwekken.

Hét hoogtepunt van de presentatie van Mercedes-Benz op de CES zijn ‘Tech Talks’ met Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes Benz Group AG, Chief Technology Officer verantwoordelijk voor Ontwikkeling & Inkoop, en Magnus Östberg, Chief Software Officer van Mercedes Benz AG. Samen met diverse samenwerkingspartners zullen ze nieuws aankondigen over de Mercedes-Benz elektrificatiestrategie, over geautomatiseerd rijden praten en uitleggen hoe nieuwe ontwikkelingen op het gebied van audio, streaming en in-car entertainment klanten zullen bekoren. Bovendien kondigt Mercedes-Benz een samenwerking aan met een innovatief entertainmentmerk dat een popcultuuricoon opnieuw uitvindt.

De ‘Tech Talks’ vinden plaats op 5 januari 2023 om 12.00 uur op de Mercedes Benz stand 5041 in de westhal van het Las Vegas Convention Center. Ze zijn vanaf 6 januari 2023 beschikbaar als video on-demand op Mercedes me media.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.