Supersnelle samenwerking: AMG en Ducati
Gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten
AMG in 2011 sponsor Ducati MotoGP team
Ducati-rijders maken kennis met AMG en omgekeerd
Op de Los Angeles Motor Show hebben AMG en Ducati bekendgemaakt een nauwe strategische samenwerking aan te gaan. De twee hightech merken zullen vooral samenwerken op het gebied van marketing- en sponsoractiviteiten. Dat wordt onder meer zichtbaar doordat AMG vanaf 2011 optreedt als sponsor van het Ducati MotoGP-team.
AMG en Ducati zijn twee merken die veel gemeen hebben zoals een indrukwekkende racehistorie, hightech voor op het circuit én de openbare weg en natuurlijk exclusiviteit. Met de samenwerking kunnen AMG en Ducati samen toegang krijgen tot nieuwe doelgroepen.
AMG sponsor Ducati MotoGP team
AMG is vanaf 2011 officieel sponsor van het Ducati MotoGP team. Dit tot groot genoegen van Gabriele del Torchio, president en CEO van Ducati: “Met AMG hebben we een sponsor gevonden die al onze merkwaarden zelf ook vertegenwoordigt.” De samenwerking tussen AMG en Ducati wordt op diverse manieren zichtbaar. De twee merken gaan gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten opzetten en AMG wordt officieel autopartner van het Ducati MotoGP-team. Bovendien komt er een ‘uitwisselingsprogramma’ op gang. Bij bepaalde AMG-evementen krijgen deelnemers bijvoorbeeld de kans om testritten met Ducati-modellen te maken. Bij Ducati-evenementen worden de deelnemers juist in de gelegenheid gesteld om nader kennis te maken met AMG’s hightech op vier wielen.
Twee indrukwekkende geschiedenissen
Ducati is opgericht in 1926. In eerste instantie produceerde het bedrijf onderdelen voor radio’s, maar sinds 1946 legt het zich volledig toe op de productie van (race)motoren. Het bedrijf dankt zijn indrukwekkende reputatie niet in het minst aan een zeer groot aantal raceoverwinningen, maar ook aan de productie van krachtige, stijlvolle motorfietsen.