18
november
2010
|
01:00
Europe/Amsterdam

Supersnelle samenwerking: AMG en Ducati

  • Gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten

  • AMG in 2011 sponsor Ducati MotoGP team

  • Ducati-rijders maken kennis met AMG en omgekeerd

Op de Los Angeles Motor Show hebben AMG en Ducati bekendgemaakt een nauwe strategische samenwerking aan te gaan. De twee hightech merken zullen vooral samenwerken op het gebied van marketing- en sponsoractiviteiten. Dat wordt onder meer zichtbaar doordat AMG vanaf 2011 optreedt als sponsor van het Ducati MotoGP-team.

AMG en Ducati zijn twee merken die veel gemeen hebben zoals een indrukwekkende racehistorie, hightech voor op het circuit én de openbare weg en natuurlijk exclusiviteit. Met de samenwerking kunnen AMG en Ducati samen toegang krijgen tot nieuwe doelgroepen.

AMG sponsor Ducati MotoGP team

AMG is vanaf 2011 officieel sponsor van het Ducati MotoGP team. Dit tot groot genoegen van Gabriele del Torchio, president en CEO van Ducati: “Met AMG hebben we een sponsor gevonden die al onze merkwaarden zelf ook vertegenwoordigt.” De samenwerking tussen AMG en Ducati wordt op diverse manieren zichtbaar. De twee merken gaan gezamenlijke marketing- en sponsoractiviteiten opzetten en AMG wordt officieel autopartner van het Ducati MotoGP-team. Bovendien komt er een ‘uitwisselingsprogramma’ op gang. Bij bepaalde AMG-evementen krijgen deelnemers bijvoorbeeld de kans om testritten met Ducati-modellen te maken. Bij Ducati-evenementen worden de deelnemers juist in de gelegenheid gesteld om nader kennis te maken met AMG’s hightech op vier wielen.

Twee indrukwekkende geschiedenissen

Ducati is opgericht in 1926. In eerste instantie produceerde het bedrijf onderdelen voor radio’s, maar sinds 1946 legt het zich volledig toe op de productie van (race)motoren. Het bedrijf dankt zijn indrukwekkende reputatie niet in het minst aan een zeer groot aantal raceoverwinningen, maar ook aan de productie van krachtige, stijlvolle motorfietsen.

AMG stamt uit 1967. Het bedrijf richtte zich oorspronkelijk uitsluitend op de autosport. Daar heeft het een klinkende reputatie opgebouwd. Sinds 1999 is Mercedes-AMG GmbH (een dochter van Daimler AG) een autonome autofabrikant. De vorig jaar geïntroduceerde SLS AMG is de eerste volledig in eigen beheer door AMG ontwikkelde auto en vormt daarmee een hoogtepunt in de toch al indrukwekkende historie van het bedrijf.