09
mei
2005
|
02:00
Europe/Amsterdam

Spreiding van activiteiten, een scherp oog voor specialisatie en korte lijnen tussen klant, planning en chauffeurs.

  • Actros trekkers blijken ideale uitkomst na testperiode met SterVerhuur voertuigen

  • Drie jaar garantie op aandrijflijn en laag brandstofverbruik bepalen keuze

  • Fiscaal voordeel op Actros 1841 LS Megaspace met automaat dankzij Euro5-motor

Spreiding van activiteiten, een scherp oog voor specialisatie en korte lijnen tussen klant, planning en chauffeurs. Een formule die het tachtig jaar oude transportbedrijf Oegema Transport Dedemsvaart B.V. geen windeieren legt. Aan de basis van het bedrijf lag het agrarisch transport. Gelet op het seizoensgebonden aspect van deze vervoerstak werd daarom gestaag gewerkt aan het verwerven van andere specialisaties.

Sibbele Oegema licht toe: “Na een test van een aantal maanden heeft een Actros trekker van SterVerhuur bewezen, dat deze het beste alternatief biedt voor de transportuitdagingen van ons bedrijf. Inmiddels worden exclusief Mercedes-Benz Actrossen 1841 LS met Megaspace cabine ingezet voor het vervoer van bedrijfskleding ten behoeve van kerncentrales in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Een andere nichemarkt is het gespecialiseerde transport van vuurwerk in de periode november/december”. Voor dit transport is het ADR-certificaat vereist met de speciale aantekening ‘klasse 1’.

Ondanks de bewuste keuze voor een multi merken strategie valt de laatste jaren een voorkeur waar te nemen richting de Mercedes-Benz bedrijfswagens en de dealer Van Diest Automobielbedrijven. Sibbele Oegema: “Drie jaar garantie op de aandrijflijn en een aantoonbaar gunstig brandstofverbruik zijn voor ons de belangrijkste redenen voor deze besluitvorming.”

Inmiddels is ook de eerste Actros 1841 LS met automaat, Megaspace cabine en BlueTec Euro5-motor aangeschaft. De broers Oegema namen deze beslissing op grond van het fiscale voordeel dat deze schonere motoren opleveren en niet in de laatste plaats het gunstige brandstofverbruik. Niet verwonderlijk, gelet op het feit dat 15% van de voertuigen in hun wagenpark, ruim 200.000 kilometer per jaar rijden.