20
januari
2012
|
01:00
Europe/Amsterdam

Smeets Mercedes-Benz best scorende dealer op het gebied van klanttevredenheid

  • Zeer hoge scores voor drie vestigingen bij klanttevredenheidsonderzoeken

  • Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealerbedrijf

  • Vijfde editie van uitreiking Klant Nr. 1 Awards


Mercedes-Benz dealer Smeets Limburg met vestigingen in Heerlen, Maastricht en Ittervoort is uitgeroepen tot “Beste Mercedes-Benz dealer van Nederland op het gebied van klanttevredenheid”. Het bedrijf kreeg deze prestigieuze titel en de bijbehorende trofee omdat de drie vestigingen van Smeets bijzonder hoog scoorden bij de klanttevredenheidsonderzoeken die Mercedes-Benz Nederland onder zijn klanten uitvoert. Bovendien behaalde Smeets een gouden trofee in de categorie Truck Sales en was het bedrijf goed voor een groot aantal individuele topscores. Deze prijzen worden jaarlijks uitgereikt in het kader van Klant Nr. 1. Daarmee streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Door middel van enquêtes kunnen klanten alle aspecten hiervan beoordelen. Daaruit blijkt dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert. De titel ‘Beste Nederlandse
Mercedes-Benz dealer op het gebied van klanttevredenheid’ werd dit jaar voor de tweede keer toegekend. 

Bij Mercedes-Benz heeft klanttevredenheid en de daaruit voortvloeiende loyaliteit de hoogste prioriteit. Daarom voert het merk al zo’n 20 jaar onderzoeken uit om de mate van klanttevredenheid te meten. Dat gebeurt tegenwoordig via e-mail-enquêtes. Door middel van deze elektronische vragenlijsten beoordelen klanten hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Zo kan de Mercedes-Benz organisatie gericht werken aan verdere optimalisering van de dienstverlening.

De klant altijd op Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De basis hiervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Met succes: bij elke Mercedes-Benz dealer van Nederland is maximale zorg en aandacht voor de klant vanzelfsprekend – iedere werknemer binnen het bedrijf handelt daar naar. Klanten kunnen er daardoor van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Mede daardoor krijgt elke klant het - terechte - gevoel dat hij speciaal is en dat hij wordt gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien voor iedereen duidelijk welke
Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Smeets in Limburg: drie Mercedes-Benz topvestigingen

Mercedes-Benz dealer Smeets met vestigingen in Heerlen, Maastricht en Ittervoort is door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Mercedes-Benz Nederland in Utrecht kreeg directeur Math Smeets daarvoor een speciale trofee overhandigd. Smeets over de prestigieuze onderscheiding, die dit jaar voor de tweede keer werd uitgereikt én over de gouden trofee: “In al onze vestigingen focussen we op één merk: Mercedes-Benz. Smeets kenmerkt zich door gemotiveerde, hechte én consistente teams – wij kennen nauwelijks verloop. Dat betekent dat onze klanten zaken doen met mensen die ze (her)kennen Bovendien hanteren we een heldere stelregel: afspraak is afspraak. Daarnaast zijn er duidelijke en goede werkprocessen. Al met al zorgt dat er voor dat er bij ons weinig mis gaat. En dat zie je ook terug in scherpe tarieven.”

Eerste lustrum

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de vijfde keer uitgereikt. De lustrum-editie kreeg een extra dimensie door de aanwezigheid van Roman Fischer, Vice President Global Sales Development van Daimler AG en in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor Klanttevredenheid op alle internationale markten. Fischer prees de resultaten van de dealers: “De Nederlandse Mercedes-Benz organisatie dankt zijn succes aan de combinatie van topproducten en service van het hoogste niveau. Bovendien werken de dealers er continu aan om de dienstverlening waar nodig verder te verbeteren en nog meer op (individuele) klantenwensen af te stemmen. Zo krijgt ‘succes’ een consistent karakter. En daar profiteren zowel klanten als dealers van.”