23
januari
2013
|
01:00
Europe/Amsterdam

Smeets meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland

  • Overall-overwinning én zeer hoge scores voor alle vestigingen bij Klant Nr. 1 klanttevredenheidsonderzoeken

  • Klanten beoordelen hun ‘eigen’ Mercedes-Benz dealerbedrijf

  • Klanttevredenheid hét startpunt voor loyaliteit

Mercedes-Benz dealer Smeets in Ittervoort is uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging van Nederland. Bovendien was Smeets Autogroep met deze én de vestigingen in Heerlen en Maastricht ook goed voor vier individuele gouden Klanttevredenheidsmedailles! Zodoende mag Smeets zich dit jaar ook de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland noemen.

Directeur Math Smeets nam tijdens een speciale bijeenkomst in het Louwman Museum in Den Haag de bijbehorende prijzen waaronder de prestigieuze Klant Nr. 1 trofee in ontvangst. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie - met succes - naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanten kunnen zich over hun ‘eigen’ dealerbedrijf uitspreken via enquêtes waarbij alle aspecten van klanttevredenheid aan de orde komen. Klanttevredenheid heeft bij Mercedes-Benz topprioriteit omdat het een belangrijke factor is voor de loyaliteit op lange termijn. Bovendien zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk. Wederom bleek dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al meer dan 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van zijn klanten te meten. Dit gebeurt door middel van digitale vragenlijsten die klanten kunnen invullen op een moment dat het hen uitkomt. Zo beoordelen ze hun dealer en kunnen ze eventuele verbeterpunten aangeven. Dit maakt het voor de Mercedes-Benz organisatie mogelijk om gericht aan verdere optimalisering van de dienstverlening te werken.

De klant altijd op Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De essentie ervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf. Iedere werknemer wordt daarop getraind, is doordrongen van het belang ervan en handelt daarnaar. Het resultaat is dat elke (potentiële) Mercedes-Benz klant bij elke dealer maximale zorg en aandacht krijgt. Ofwel: klanten kunnen er van uit gaan dat een bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening. Zowel in de showroom als in de werkplaats krijgen ze de aandacht die ze verdienen. Klanten krijgen zo het - terechte - gevoel dat ze speciaal zijn én worden gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt bovendien duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren als het gaat om klanttevredenheid.

Smeets Autogroep in Limburg: drie absolute topvestigingen

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek dat de gehele Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert als het gaat om het de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Smeets met vestigingen in Ittervoort, Heerlen en Maastricht sprong eruit met individuele topscores en een afgetekende overall-overwinning. Smeets mag zich na beoordeling van zijn klanten in 2013 dan ook de meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealergroep van Nederland noemen. De bijbehorende prijzen, waaronder de indrukwekkende Klant Nr. 1 trofee voor de eerste prijs van de vestiging in Ittervoort, kreeg directeur Math Smeets uit handen van Hans-Bahne Hansen, President en CEO van Mercedes-Benz Nederland. Math Smeets over het succes van zijn dealerbedrijven: “Bij alle vestigingen van Smeets draait het om passie en betrokkenheid van onze medewerkers – dát is de basis. Daarbij hebben we alle processen goed ‘ingeregeld’. Dat betekent dat we weten wat ervoor nodig is om een klant optimaal te bedienen. Een ander voordeel is dat we op deze manier bijzonder efficiënt werken: wat we doen, doen we in één keer goed. Die efficiency betaalt zich voor de klant ook uit in een gunstig tarief. Door deze win-win-situatie is onze prijzenkast nu nog beter gevuld. We zijn trots op deze prijzen. Niet alleen voor ons zelf, maar vooral voor onze klanten! Zij kunnen en mogen er op rekenen dat we ons ook dit jaar maximaal inzetten om het hoge niveau minimaal te evenaren.”

De lat wéér hoger

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de zesde keer uitgereikt. Dat gebeurde in het Louwman Museum in Den Haag. Hans-Bahne Hansen, President en CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte de prijzen uit. Hij prees de resultaten van de Nederlandse dealers en zei daarover het volgende: “De scores van vorig jaar waren al zeer goed, maar onze dealers hebben de lat wéér hoger weten te leggen. Zij leveren topproducten en service van het hoogste niveau. Dat is dé manier om klanten aan je te binden. Bovendien zien we dat tevreden klanten nadrukkelijk ook als ambassadeur van het merk gelden. Ze bevelen ons merk, onze producten, én onze service aan. Een groter compliment kun je niet van klanten krijgen!”