24
mei
2007
|
02:00
Europe/Amsterdam

smart officieel partner “Live Earth”

smart ondersteunt de “Live Earth”-concerten die op 7 juli 2007 op diverse locaties over de hele wereld gehouden gaan worden om aandacht te vragen voor de “Save Our Selves – SOS”-campagne tegen de opwarming van de aarde, een initiatief van Kevin Wall en Al Gore, voormalig vice-president van de Verenigde Staten. Als enige autofabrikant is DaimlerChrysler met het merk smart officieel partner van de “Live Earth”-concerten, waarbij meer dan 100 artiesten optreden. smart verzorgt de shuttle-service voor alle artiesten en andere prominenten die deelnemen aan “Live Earth”.

 

“Met de smart fortwo heeft DaimlerChrysler nieuwe maatstaven gezet op het gebied van mobiliteit in stedelijke gebieden. De smart fortwo beperkt de C02-uitstoot in binnensteden zonder concessies te doen aan functionaliteit, comfort en rijplezier”, zegt Dieter Zetsche, voorzitter van de Raad van Bestuur van DaimlerChrysler en hoofd van de Mercedes Car Group. “Als geen ander combineert deze auto een moderne levensstijl en individuele mobiliteit met zorg voor het milieu. Daarom zijn we blij dat smart, met de laagste CO2-waarde van alle auto’s die op dit moment te koop zijn, de “Live Earth”-concerten en de SOS-campagne ondersteunt.”

 

Inderdaad staat de smart fortwo diesel bovenaan als het gaat om geringe uitstoot van CO2, want de uitstoot per gereden kilometer bedraagt slechts 88 gram. Daarnaast is de smart fortwo diesel de enige in serie geproduceerde auto ter wereld die daadwerkelijk slechts drie liter brandstof per 100 kilometer verbruikt. “Live Earth”-initiatiefnemer Kevin Wall verwelkomt smart als partner: “Ik ben blij dat we met smart een sterke partner hebben die al belangrijke stappen heeft gezet in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Samen kunnen we miljarden mensen laten zien dat er al technologieën in het wegverkeer van vandaag zijn die geringe uitstoot van CO2 mogelijk maken, en dat is een belangrijke bijdrage om de klimaatbeschermingsdoelstellingen te halen.”

 

“Live Earth” is de start van een meerjarige campagne van de Alliantie voor Klimaatbescherming onder voorzitterschap van Al Gore. Het doel van “Live Earth” is om meer dan twee miljard mensen te bewegen een actieve rol in de klimaatbescherming te spelen. Tijdens negen concerten in Sydney, Tokio, Sjanghai, Johannesburg, Istanboel, Hamburg, Londen, Rio de Janeiro en New York wordt in totaal 24 uur lang muziek gemaakt. De concerten worden in meer dan 120 landen via radio, televisie en internet uitgezonden. Onder de deelnemende artiesten zijn The Police, Madonna, Genesis, Bon Jovi, The Red Hot Chili Peppers en Sheryl Crow.

 

De smart fortwo vond sinds oktober 1998 zijn weg naar bijna 800.000 klanten in 36 landen. Als merk van DaimlerChrysler profiteert smart van de technologische kennis en de jarenlange ervaring in de automobielindustrie die binnen het concern aanwezig is. De nieuwe smart fortwo kwam in april van dit jaar in Europa op de markt en wordt vanaf 2008 voor het eerst ook in de Verenigde Staten verkocht. De waarden die smart vertegenwoordigt zijn innovatie, functionaliteit en levenslust.