14
maart
2017
|
08:56
Europe/Amsterdam

Primeur tijdens IAA: International me Convention

South by Southwest® (SXSW®) gaat samenwerken met Mercedes-Benz tijdens de internationale IAA autoshow in Frankfurt (september 2017) om gezamenlijk de ‘me Convention’ te organiseren. De ‘me Convention’ is een conferentie die het publieke debat over belangrijke toekomstthema’s een boost gaat geven en vindt van 15 tot en met 17 september plaats in de Festhalle Frankfurt, waar Mercedes-Benz traditiegetrouw zijn IAA-showpresentatie houdt. De conferentie wordt omlijst door muziek en andere evenementen in de stad.

“Mercedes-Benz kijkt ernaar uit om samen te werken met SXSW voor de creatie van een geheel nieuw, toekomstgericht evenement in Duitsland. Met deze unieke conferentie doorbreekt Mercedes-Benz de grenzen van traditionele autoshows en nodigt het bezoekers uit om kennis, meningen en gedachten uit te wisselen”, aldus Daimler’s CEO Dieter Zetsche over het nieuwe initiatief.Hugh Forrest, Chief Program Officer bij SXSW, voegt daaraan toe: “Het is een eer voor ons om met Mercedes-Benz samen te mogen werken voor de organisatie van de ‘me Convention’ tijdens de IAA 2017 in Frankfurt. De toekomst van mobiliteit heeft invloed op elk aspect van de maatschappij in de 21ste eeuw en we kijken ernaar uit om een groot aantal thema’s te presenteren die verder gaan dan men verwacht bij een autobeurs.”

De ‘me Convention’ vormt een open en inspirerend platform voor creatieve mensen uit verschillende vakgebieden, waarbij de nadruk duidelijk ligt op dialoog, interactie, netwerken en entertainment. De zaken die tijdens de ‘me Convention’ aan de orde komen, zijn belangrijke thema’s bij het vormgeven van de toekomst.

Samen met SXSW en in samenhang met zijn toekomststrategie CASE (Connected, Autonomous, Shared & Service en Electric Drive) heeft Mercedes-Benz vijf relevante thema’s geïdentificeerd:

  • New Creation:  nieuwe denk- en benaderingswijzen en nieuwe productiemethoden en -technieken alsmede integratie van nieuwe technologieën die leiden tot compleet nieuwe designs, producten en diensten.

  • New Urbanity: de ontwikkeling en ingebruikname van nieuwe leefomgevingen en nieuwe infrastructuren creëert samenlevingen met nieuwe opvattingen, nieuwe behoeften en veranderd gedrag.

  • New Leadership:traditionele leiderschapsstijlen en -modellen zijn langzaam aan het uitsterven. Meer vrijheid, uitwisseling en vertrouwen leiden bij bedrijven tot meer productiviteit, efficiëntie, flexibiliteit en innovatie.

  • New Realities:we creëren een nieuwe realiteit: de grenzen tussen de reële en de digitale wereld vervagen steeds meer, waardoor er ruimte komt voor nieuwe manieren van leven, communiceren en consumeren.

  • New Velocity:vandaag de dag willen we dat producten en diensten per direct beschikbaar zijn en zodoende worden zaken versneld die vroeger veel tijd vergden: samenlevingen veranderen op ingrijpende wijze, terwijl bijna dagelijks technische innovaties worden geïntroduceerd.

Het motto van de conventie is: #createthenew.

Bezoekers worden deelnemers – het nieuwe beurzenconcept van Mercedes-Benz

De ‘me Convention’ maakt deel uit van de continue vorderingen die Mercedes-Benz maakt op het gebied van beurspresentaties. Vandaag de dag is het merk met de ster niet alleen vertegenwoordigd op de traditionele autobeurzen, maar ook bij tech- en lifestyleplatforms, zoals de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona en door middel van de speech van Dieter Zetsche tijdens South by Southwest (SXSW) in Austin.

In 2017 presenteert Mercedes-Benz tijdens de IAA Frankfurt – de grootste autobeurs ter wereld – een compleet nieuwe wijze van merkbeleving. Dit maakt duidelijk dat de IAA niet langer uitsluitend een autobeurs is, maar zich aan het ontwikkelen is richting een vakbeurs met een internationaal conventiekarakter waarbij de bezoeker echt een gast is in plaats van een passant, waar de dialoog belangrijker is dan uiterlijk vertoon en waar inspiratie de boventoon voert boven de traditionele productbeleving.

De kaartverkoop voor de drie dagen durende ‘me Convention’ start in de loop van het voorjaar.