09
juli
2008
|
02:00
Europe/Amsterdam

Pieter de Greef Manager Marketing After Sales

Pieter de Greef (30) is benoemd tot Manager Marketing After Sales van Mercedes-Benz Nederland B.V., waar hij sinds 2000 in dienst is. In zijn nieuwe functie ziet hij het vooral als zijn taak om samen met de officiële Mercedes-Benz dealers (nieuwe) klanten nog steviger aan het merk te binden.

Pieter de Greef is, nadat hij International Business Studies aan de Universiteit Maastricht succesvol had afgerond, in dienst getreden bij Mercedes-Benz Nederland. Sinds 2000 was hij werkzaam bij onder meer de afdeling DSO (Development Sales Organisation). In 2005 werd hij Product Manager Services. In die functie stonden en klanttevredenheid- en loyaliteit hoog op zijn agenda.

Intensieve samenwerking met dealers

Ook als Manager Marketing After Sales blijft de prioriteit van Pieter de Greef bij de loyaliteit van de klant liggen: “Samen met de officiële Mercedes-Benz dealers gaan we het potentieel dat er op dit gebied ligt nog verder en beter benutten. Zo willen we de loyaliteit van de klanten vasthouden en verstevigen. Dat komt onder meer tot uiting in het zogenaamde coop-traject dat we onlangs zijn gestart. Daarbij investeren dealers samen met de importeur in bijvoorbeeld campagnes. Dit unieke concept is één van de manieren waardoor we nog beter kunnen focussen op de klant. Zo kunnen we die klant uiteindelijk nog beter van dienst zijn en dat is een belangrijke randvoorwaarde voor loyaliteit.”