14
juli
2014
|
02:00
Europe/Amsterdam

Openingsavond Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam met unieke modepresentatie

Van vrijdag 4 tot en met maandag 14 juli vindt de zomereditie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam plaats. Gisteren ging het catwalkprogramma van start met twee door Mercedes-Benz gepresenteerde shows. Claes Iversen, wiens ontwerpen een combinatie zijn  van ready-to-wear en haute couture, toonde in een catwalkshow zijn nieuwe lente/zomer 2015 collectie. In de dansvoorstelling ZERO van Nanine Linning werden de innovatieve kostuums van designer Iris van Herpen als kunstvorm gepresenteerd in een combinatie van dans, mode en muziek. Hierdoor ontstond een unieke ‘beleving’ die totaal anders is dan een gewone catwalkshow.  

Mercedes-Benz en mode gaan traditioneel goed samen. Belangrijke raakvlakken daarbij zijn stijl en design. De bezoekers van het mode-evenement op het terrein van de Westergasfabriek hebben de gelegenheid om dit zelf te ervaren. Diverse modellen van Mercedes-Benz zijn op locatie te bekijken, waaronder de recentelijk onthulde C-Klasse Art Car die door kunstenaar Donald van Schilt van een uniek design is voorzien. Een shuttleservice met Mercedes-Benz G-Klasses brengt de bezoekers van de parkeergelegenheid direct naar de ingang van de Westergasfabriek.

FashionWeek Roadshow in vier grote steden

Als aftrap van de 21e editie heeft de Mercedes-Benz FashionWeek op zaterdag 5 juli vier Nederlandse steden bezocht met de FashionWeek Roadshow - een unieke pop-up catwalkshow. Een karavaan van 7 G-Klasses en 3 C-Klasses trok via het Eemplein in Amersfoort, de Korenstraat in Apeldoorn en het gemeentehuis in Arnhem naar Plein 1944 in Nijmegen. De modellen showden kledingstukken van verschillende Nederlandse modeontwerpers.

De Mercedes-Benz FashionWeek duurt nog tot 14 juli. Modeliefhebbers kunnen kaarten bestellen voor de catwalkshows of de shows live volgen via  www.fashionweek.nl.