24
januari
2014
|
01:00
Europe/Amsterdam

Opening catwalkprogramma Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Van vrijdag 17 tot en met maandag 27 januari vindt de 20e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam plaats. Gisteren ging het catwalkprogramma van start met de door Mercedes-Benz gepresenteerde openingsshow van Mattijs van Bergen. De winnaar van de Dutch Fashion Award 2012 showde gisteren zijn herfst/winter 2014 collectie aan een publiek van modeliefhebbers, relaties en specialisten uit de modebranche.

Mercedes-Benz en mode gaan traditioneel goed samen. Belangrijke raakvlakken daarbij zijn stijl en design. De bezoekers van het mode-evenement op het terrein van de Westergasfabriek hebben de gelegenheid om dit zelf te ervaren. Diverse modellen van Mercedes-Benz, waaronder de nieuwe GLA,  zijn op locatie te bekijken. Bovendien is er een shuttle service met Mercedes-Benz S-Klasses die de bezoekers van de parkeergelegenheid direct naar de ingang van de Westergasfabriek brengt.

Pop-up Roadshow in vier grote steden

De Mercedes-Benz FashionWeek is op zaterdag 18 januari van start gegaan met een unieke pop-up catwalkshow in vier grote steden. Een karavaan van tien S-Klasses trok van het Leidseplein in Amsterdam via het Buitenhof in Den Haag en de Beurstraverse in Rotterdam naar het Utrechtste Vredenburg. De modellen showden kledingstukken van verschillende Nederlandse modeontwerpers. Een video-impressie van deze roadshow is te zien via de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=_WXcFZ65wqI&feature=youtu.be

De Mercedes-Benz FashionWeek duurt nog tot 27 januari. Modeliefhebbers kunnen kaarten bestellen voor de catwalkshows of de shows live volgen via  www.fashionweek.nl.