10
juli
2015
|
02:00
Europe/Amsterdam

Opening catwalkprogramma 23e editie Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Van vrijdag 3 tot en met maandag 13 juli vindt de 23e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam plaats. Gisteren ging het catwalkprogramma van start met de door Mercedes-Benz gepresenteerde shows van Aziz Bekkaoui en Monique Collignon. In de openingsshow toonde Aziz Bekkaoui zijn collectie “United Origins”, waarin hij nieuwe vorm geeft aan bekende symbolen en kleuren. Met sterke lijnen en vlakken en een innovatief gebruik van stoffen en materialen ontstaat zo een nieuw grafisch palet. Monique Collignon toonde haar Haute Couture-collectie op de muziek van Tiësto. Haar missie, empowering women,  kwam duidelijk naar voren in de krachtige creaties en de zelfverzekerdheid waarmee de modellen de ontwerpen op de catwalk toonden.

De modeliefhebber in het Mercedes-Benz modecampagnebeeld

Bezoekers van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam hebben de bijzondere gelegenheid om voor een ogenblik het middelpunt van het Mercedes-Benz modecampagnebeeld te zijn. Zij kunnen zich, in navolging van topmodel en wereldster Doutzen Kroes die op 13 juli a.s. de MBFWA bezoekt, laten fotograferen tegen de achtergrond van het modecampagnebeeld met de nieuwe Mercedes-Benz GLC. De foto’s die tijdens de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam worden gemaakt, zullen te zien zijn op de Facebookpagina van Mercedes-Benz www.facebook.com/mercedesbenz.nl.

Een shuttleservice met tien Mercedes-Benz S-Klasses brengt de bezoekers bovendien van de parkeergelegenheid direct naar de ingang van de Westergasfabriek.

Mercedes-Benz en mode: 20 jaar samenwerking

De afgelopen 20 jaar is Mercedes-Benz een samenwerking aangegaan met  diverse mode-events. Momenteel is het merk betrokken bij meer dan 50 modeplatforms in ruim 40 landen. Voorbeelden zijn de Mercedes-Benz Fashion Weeks in Peking, Madrid, Amsterdam, Tokio, Istanbul en Berlijn. De parallellen tussen exclusieve auto’s en hoogkwalitatieve modecollecties komen tot uiting in elementen als passie, stijl, innovatief design, de fijnste materalen en een technische verwevenheid van die elementen. Daarom heeft Mercedes-Benz de afgelopen twee decennia tal van mode-evenementen  wereldwijd ondersteund, waarbij het merk zich vooral toelegt op het promoten van getalenteerde nieuwe designers.

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Mercedes-Benz is sinds 2014 titelsponsor van de Nederlandse Fashion Week. De 23e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam duurt nog tot 13 juli a.s. Modeliefhebbers kunnen kaarten bestellen voor de catwalkshows op www.fashionweek.nl.