10
maart
2021
|
16:24
Europe/Amsterdam

Nieuwe Mercedes me ‘Fuel & Pay’: contactloos en gemakkelijk betalen aan de pomp

Quote module 1
  • Mercedes me ‘Fuel & Pay’ maakt eenvoudig, snel, veilig en contactloos betalen mogelijk bij meer dan 900 tankstations in Duitsland
  • Mercedes me ‘Fuel & Pay’ kan worden gebruikt via MBUX of de Mercedes me-app

Contactloze tanktransacties: de nieuwe Mercedes me-service ‘Fuel & Pay’ voor digitaal betalen aan de pomp is vandaag in Duitsland gelanceerd. De service is gratis voor Mercedes me-gebruikers en biedt gemakkelijke digitale betaling – zonder naar binnen te hoeven gaan naar de kassa of met een kaart aan de pomp te betalen. Deze innovatieve service kan zowel via de Mercedes me-app als comfortabel vanuit de auto via het infotainmentsysteem MBUX worden bediend.

Zo werkt Fuel & Pay: De klant selecteert een aangesloten benzinestation in de headunit met behulp van het kaartoverzicht en start de navigatie. Met behulp van de geofencing-functie wordt het benzinestation op de bestemming – zodra de motor wordt uitgeschakeld – automatisch herkend en selecteert de klant de gewenste benzinepomp. Het systeem berekent het maximale brandstofbedrag op basis van de tankinhoud, het brandstoftype en de brandstofprijs, en de klant geeft toestemming om dat bedrag te reserveren voor betaling. Het enige dat niet digitaal gaat, is het tanken zelf – de bestuurder moet nog wel uit de auto stappen om de pomp te bedienen. Alleen het uiteindelijke bedrag van de getankte brandstof wordt van de rekening afgeschreven. Dit geeft de klant optimale transparantie en overzicht.

De betalingstransactie wordt afgerond na het einde van het tankproces. De klant ontvangt direct een bevestiging via de Mercedes me-app of via MBUX, waarna de rit kan worden vervolgd. Voor administratiedoeleinden ontvangt de klant een tankbon via e-mail of een Mercedes me-bericht met alle benodigde informatie zoals de getankte hoeveelheid, het brandstoftype en de prijs per liter.

Het is natuurlijk aan de klant om de betalingstransactie via de Mercedes me-app of via het display van MBUX af te handelen. De procedure is in beide gevallen identiek.

Beschikbaarheid van Fuel & Pay: De service van Mercedes-Benz wordt als onderdeel van een update automatisch in de Mercedes me-app geïntegreerd voor apparaten met een Android- of iOS-besturingssysteem. De service wordt automatisch bijgewerkt in de Mercedes-Benz headunit (MBUX). In beide gevallen dient de klant de service apart te activeren en eventueel eenmalig de betalingsgegevens in te voeren.

Modellen met het infotainmentsysteem MBUX en de uitrusting ‘navigatie vanaf harde schijf’ zijn compatibel en de klant kan de In-Car-Payment-functie direct gebruiken. Voor modellen met de nieuwste infotainmentgeneratie (S-Klasse vanaf bouwjaar 2020) is toegang via MBUX tot de service mogelijk vanaf eind 2021.

‘Fuel & Pay’ is in eerste instantie alleen beschikbaar voor klanten uit Duitsland. De service zal tegen eind 2021 in andere Europese landen worden uitgerold, zoals in Oostenrijk, Nederland, België en Zwitserland.

Over de nieuwe generatie Mercedes me-apps: Mercedes-Benz heeft eind 2020 met succes de nieuwe generatie Mercedes me-apps geïntroduceerd. Wat vroeger één enkele app was, zijn nu drie hoofd-apps geworden: de Mercedes me-app, de Mercedes me Store-app en de Mercedes me Service-app zijn nu live in 48 landen. Met gemiddeld 4,7 sterren laten de App Store-beoordelingen zien dat klanten de nieuwe generatie apps zeer hoog waarderen.

De nieuwe generatie Mercedes me-apps zijn onderdeel van een digitaal ecosysteem dat voortdurend groeit. Voor 2021 staat een groot aantal uitbreidingen van het aanbod aan services en functies gepland.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.