18
mei
2021
|
15:15
Europe/Amsterdam

Nieuwe EQS aanwezig bij League of Legends Mid-Season Invitational 2021

Première voor Mercedes-Benz tijdens de Mid-Season Invitational (MSI) 2021: voor de eerste keer zal het merk met de ster deel uitmaken van het eerste wereldwijde hoogtepunt van het nieuwe League of Legends (LoL)-seizoen. Tijdens de prijsuitreiking van de MSI staan ​​het winnende team én de nieuwe EQS centraal. De elektrische luxe limousine zal samen met de winnaarsbokaal te zien zijn tijdens de show. Voor Mercedes-Benz markeert de MSI de aftrap van het Esports-jaar 2021 en de lancering van de campagne ‘Exceed the game, unleash the future’.

De zesde editie van de MSI begon op 6 mei en eindigt op 23 mei, met als hoogtepunt de finale en de daaropvolgende prijsuitreiking. Het eerste internationale evenement van het jaar wordt gehouden in Reykjavik, de hoofdstad van IJsland. Na vorig jaar voor het eerst als wereldwijde autopartner betrokken te zijn geweest bij de League of Legends World Championship (Worlds) en het All-Star Event, zet Mercedes-Benz nu zijn betrokkenheid voort bij de MSI 2021. Naast de formats in de wereldwijde live-uitzending van het evenement richt Mercedes-Benz zich steeds meer op digitale activering van de wereldwijde community. LoL Esports-fans kunnen hun kennis opnieuw op de proef stellen en aantrekkelijke prijzen winnen. Voor dit doel stelt Mercedes-EQ elke MSI-wedstrijddag 500 Hextech Chests ter beschikking. De quiz kan worden gespeeld onder http://mercedes-eq-hextech-chest-quiz.com.

Bettina Fetzer, Hoofd Marketing Mercedes-Benz AG, kijkt samen met de wereldwijde Esports-community reikhalzend uit naar het eerste wereldwijde Esports-hoogtepunt van het jaar in Reykjavík: “Vorig jaar hebben we een sterke start gemaakt in onze samenwerking met Riot Games en hebben we de wereldwijde community enthousiast weten te maken voor het merk Mercedes-Benz. Bij de MSI zetten we de volgende stap met de EQS en laten we de community zien welke mogelijkheden de mobiliteit van de toekomst in petto heeft.”

Tijdens de MSI laat Mercedes-Benz de fans via ‘Drive to Victory’ stemmen op de beste games van het toernooi. De game die door de community als beste wordt uitgeroepen, wordt dan door de experts in de pre-show op de finaledag nog een keer geanalyseerd met de nieuwste technieken van Esports-uitzendingen. Stemmen is mogelijk via het Twitter-kanaal @lolesports.

Visueel sluit ‘Exceed the game, unleash the future’ aan bij de onlangs gelanceerde campagne ter gelegenheid van de wereldpremière van de EQS. De avant-gardistische uitstraling van het nieuwe topmodel van de Mercedes-EQ familie past goed bij de opkomende wereld van de Esports. De 30 seconden durende spot, die te zien is tijdens de uitzending van het evenement en via social media, heeft een duidelijke boodschap: elektromobiliteit en Esports zijn mainstream geworden en zullen in de toekomst nog belangrijker worden. Mercedes-Benz richt zich daarmee rechtstreeks tot een jong, digitaal publiek dat toekomstgericht is, geïnteresseerd in technologische innovatie en die wil breken met bestaande conventies. Wat beide gemeen hebben, is de beste willen zijn op hun gebied.

Over League of Legends Esports:

League of Legends Esports (LoL Esports) is een wereldwijde topsport die sinds 2010 miljoenen fans over de hele wereld trekt. Momenteel strijden meer dan 800 spelers in meer dan 100 professionele LoL Esports-teams tegen elkaar in een tiental competities over de hele wereld. Binnen elke regionale competitie strijden teams in de loop van twee periodes van het seizoen tegen elkaar om regionale titels en kampioenschapspunten. De regionale klassementen en kampioenschapspunten zijn belangrijk voor de teams om zich te kwalificeren voor de twee grote internationale competities: de Mid-Season Invitational en het Wereldkampioenschap (bekend als Worlds). Aan het einde van het seizoen stemmen fans op hun favoriete spelers uit elke competitie voor het All-Star Event, waarin de spelers een weekend lang vriendschappelijke wedstrijden spelen.

Ga voor meer informatie naar: www.lolesports.com en www.lolesportsmedia.com

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2020 werden circa 2,1 miljoen personenwagens en bijna 375.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.