30
januari
2009
|
01:00
Europe/Amsterdam

Nieuw pand voor Biemond & van Wijk

Na een sloop- en bouwperiode van een jaar heeft het oude pand van Biemond & van Wijk in Aalsmeer plaatsgemaakt voor een gloednieuw “Autohaus Concept”. Op 23 januari jl. hebben Jacco Biemond, algemeen directeur van Biemond & van Wijk en Winfried Blum, CEO van Mercedes-Benz Nederland het pand officieel geopend. Tijdens de feestelijke opening konden zo’n 800 genodigden kennismaken met de garage in Aalsmeer, waar zowel nieuwe als gebruikte personenwagens en bestelwagens worden verkocht en geserviced.

Autohaus Concept

De hoofdvestiging van Biemond & van Wijk in Aalsmeer is na een intensieve bouwperiode in gebruik genomen. Bij het Autohaus Concept, dat door Daimler AG als standaard wordt gesteld, voeren transparantie en openheid de boventoon. De strakke vormgeving en het vele glaswerk zorgen voor een natuurlijke lichtinval waardoor de Mercedes-Benz personenwagen- en bedrijfswagenmodellen goed tot hun recht komen.

Positieve reacties

De reacties op de nieuwe hoofdvestiging aan de Lakenblekerstraat in Aalsmeer zijn zeer positief. Zowel klanten als de 150 werknemers omschrijven de garage als indrukwekkend. Het pand wordt ondanks de strakke en moderne uitstraling als zeer warm en welkom ervaren. Jacco Biemond verwacht dat de nieuwe, ruime opzet een aantrekkende werking zal hebben op potentiële en bestaande klanten in de regio.

Uitgebreide showroom

Een groot verschil met het vorige pand is dat de showroom uitgebreid is met een extra verdieping. Door deze tweede verdieping kunnen alle nieuwe en gebruikte personenwagens binnen staan. Ook is er nu voldoende ruimte om de bestelwagens binnen op te stellen. Dit zorgt voor een klantvriendelijker benadering aangezien bezoekers sneller en comfortabeler geïnformeerd kunnen worden.

Openheid in after sales

Een belangrijke verandering ten opzichte van de oude situatie is dat de werkplaatsreceptie een open karakter heeft gekregen. De traditionele balie waar een servicemedeweker achter staat heeft plaatsgemaakt voor drie zogenoemde werkeilanden. Deze zijn uitgerust met schermen zodat de servicemedewerker en de klant gezamenlijk bijvoorbeeld uitgevoerde reparaties en facturen kunnen bekijken en bespreken. Het grote voordeel van de open werkeilanden is dat ze de interactie met de klant vergroten.