13
maart
2020
|
11:05
Europe/Amsterdam

Multimediasysteem MBUX: jij-vorm en nieuwe functies

download
MBUX_snow_EN

Sneeuwcondities, een horoscoop of puzzels: via "Hey Mercedes" hebben passagiers in een Mercedes-Benz nu toegang tot vier nieuwe entertainmentfuncties van het multimediasysteem MBUX (Mercedes-Benz User Experience). MBUX doet daarnaast de stropdas wat losser en gaat vanaf april in veel talen informeler communiceren in de jij-vorm.

Een hechte en persoonlijke band met de auto via informele communicatie: MBUX maakt het mogelijk. Vanaf april dit jaar introduceert Mercedes-Benz geleidelijk een nieuwe, informelere vorm van interactie in nieuwe auto’s in Duitsland, Nederland, Zweden, Spanje, Italië, Brazilië, Polen, Taiwan en Hong Kong. In deze landen zal MBUX binnenkort de klanten in de jij-vorm aanspreken in plaats van de formele u-vorm. MBUX wil hiermee als persoonlijke assistent de emotionele band tussen de klanten en hun Mercedes-Benz verder versterken.

"Hey Mercedes, hoe is de sneeuw in Samnaun?" Speciaal voor skiërs integreert Mercedes-Benz per direct de mogelijkheid om in MBUX het weerbericht voor specifieke regio’s te laten voorlezen – in vrijwel elke taal. Hieronder vallen ook sneeuwberichten voor populaire skigebieden zoals Samnaun. Het systeem toont en vertelt de sneeuwhoogten op de berg en in het dal, alsmede het aantal liften en hoeveel daarvan in gebruik zijn.

"Hey Mercedes, wat is de horoscoop voor de Waterman?" MBUX kan vanaf nu ook in de sterren kijken voor de bestuurder, zodat deze de ogen op de weg kan houden. Het is tevens mogelijk om een ​​persoonlijke horoscoop te laten voorlezen (alleen beschikbaar in Duits en Brits Engels). Voor deze horoscoop wordt via een spraakdialoog de geboortedatum of het sterrenbeeld gevraagd en wordt de betreffende daghoroscoop voorgelezen.

Stad, land, rivier: naast het lezen van de sterren kan MBUX nu ook fungeren als quizmaster om passagiers te vermaken met een fascinerende geo-quiz over de hoofdsteden van de wereld. Zo helpt MBUX mee om de rit in een Mercedes-Benz nog aangenamer te maken.

Deze services vormen een aanvulling op het reeds uitgebreide aanbod aan entertainment- en assistentiefuncties van MBUX tijdens het rijden. Andere sterke punten van MBUX zijn de gebruiksvriendelijke spraakassistent, de intuïtieve touchscreenbediening van het mediadisplay en de kaartweergave met augmented reality-technologie tijdens actieve navigatie: een videobeeld van de omgeving wordt hierbij aangevuld met nuttige navigatie-informatie.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.