22
juni
2022
|
13:32
Europe/Amsterdam

Met ZYNC tilt Mercedes-Benz in-car entertainment naar een nieuw niveau

De twee bedrijven streven ernaar om de eerste klanten tegen het einde van dit jaar een digitaal, voor voertuigen geoptimaliseerd entertainmentaanbod te bieden.

Mercedes-Benz Group AG is een samenwerking aangegaan met ZYNC. Het in Californië gevestigde techbedrijf voorziet Mercedes-Benz van ‘s werelds eerste integratie van zijn premium platform voor digitaal in-car entertainment. Door een breed scala aan digitale content van derden samen te voegen op het kant-en-klare platform, vormt ZYNC de perfecte interface tussen de contentpartners en de bestaande compatibele Mercedes-Benz hardware. Doel van de samenwerking is om klanten een naadloze digitale entertainmentervaring te bieden die perfect is afgestemd op Mercedes-Benz voertuigen. De voordelen van de UI/UX-technologieën, zoals het MBUX Hyperscreen, worden volledig benut. Via ZYNC hebben Mercedes-Benz klanten toegang tot een breed scala aan gerenommeerde wereldwijde en lokale streamingdiensten. De eerste Europese integratie van ZYNC is gepland voor eind dit jaar in de EQS en S-Klasse. De uitrol in andere modellen en landen staat gepland voor 2023.

Of het nu om nieuws, sport, shows of films gaat, de meeste mensen streamen en bekijken hun favoriete content meestal op hun mobiele apparaat of televisie. Het interieur van een Mercedes-Benz maakt echter een ​​meeslepende filmische ervaring mogelijk die veel verder gaat dan alleen afspelen. De grootte, het formaat en de positie van de beeldschermen en de opstelling van de luidsprekers kunnen individueel worden aangepast. Het ZYNC-platform concentreert zich uitsluitend op het voertuiginterieur en kan naadloos worden geïntegreerd in de hardware van Mercedes-Benz en in huidige en toekomstige besturingssystemen. Dit maximaliseert de audiovisuele beleving, interactie en gebruiksvriendelijkheid.

ZYNC biedt videostreaming, on-demand content, interactieve ervaringen, lokale videoprogrammering, sport, nieuws, gaming en nog veel meer via één enkele user interface. Er zijn al meer dan dertig streamingdiensten van gerenommeerde wereldwijde, regionale en lokale partners beschikbaar. Andere partners en kanalen worden doorlopend geïntegreerd. De meeste van deze zenders zijn standaard inbegrepen en behoeven geen individueel abonnement. Om gebruik te kunnen maken van ZYNC is een actief Mercedes-Benz me-account met het MBUX-entertainmentpakket nodig. Deze service is momenteel een jaar gratis en kan daarna tegen betaling worden verlengd in de Mercedes me-portal (landspecifieke afwijkingen mogelijk).

“We willen onze klanten een unieke entertainmentervaring in hun voertuig bieden. Technologisch is dit alleen haalbaar door de interactie van de beste hardware en software. Of het nu gaat om onze ENERGIZING-comfortprogramma’s, het innovatieve MBUX Hyperscreen of Dolby Atmos – een Mercedes-Benz is uniek en kan met meerdere zintuigen worden ervaren. De toegang tot verschillende vormen van videostreaming via ZYNC gaat onze holistische belofte van luxe binnenkort naar een nog hoger niveau tillen. Dit onderstreept onze claim op ‘Lead in Car Software’”, aldus Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, verantwoordelijk voor ontwikkeling en inkoop.

“Door de samenwerking met ZYNC wil Mercedes-Benz het volledige potentieel van in-car entertainment benutten. Het MBUX Hyperscreen heeft al maatstaven gecreëerd en wordt nu een portal die de digitale MBUX-ervaring uitbreidt. Gepersonaliseerde toegang tot eigen en externe content, zoals geleverd door ZYNC, wordt nog intuïtiever en directer. De toevoeging van interactieve diensten zal de dialoog met onze klanten intensiveren”, vult Magnus Östberg, Chief Software Officer, bij Mercedes-Benz AG, aan.

Dedicated oplossing maximaliseert de voordelen van de innovatieve Mercedes-Benz hardware

De samenwerking met ZYNC benut en maximaliseert de voordelen van de geavanceerde UI/UX van Mercedes-Benz infotainmentsystemen, zoals het MBUX Hyperscreen. Contentaggregatie houdt in dat ZYNC eenmalig derden op zijn platform integreert. Het zeer schaalbare cloudgebaseerde platform is geoptimaliseerd voor de geringe latentietijden van de voertuighardware van Mercedes-Benz.

In de praktijk zullen klanten toegang krijgen tot een steeds groter wordend aanbod aan streamingdiensten. De pagina lay-outs zijn zo geoptimaliseerd dat de visuele kwaliteit en resolutie van elk infotainmentsysteem en de bijbehorende schermen optimaal kan worden benut. In lijn met de softwarestrategie van Mercedes-Benz biedt het ZYNC-platform de beste videoweergave in zijn klasse, met adaptieve bitsnelheden en minimale noodzaak om gegevens op voertuighardware te cachen. Bovendien is het ZYNC-platform compatibel met verschillende DRM-formats (Digital Rights Management).

Toekomst van in-car entertainment met focus op verkeersveiligheid

Bij de ontwikkeling van in-car entertainment en visuele content focust Mercedes-Benz op verkeersveiligheid. De samenwerking met ZYNC is daarop geen uitzondering. Wanneer een voertuig in beweging is, zijn streamingdiensten beperkt tot bijvoorbeeld het scherm voor de voorpassagier of voor de achterpassagiers, of is alleen audioweergave mogelijk – altijd in overeenstemming met lokale regelgeving. Mercedes-Benz is met het oog op de toekomst voorbereid op het gebruik van videostreaming tijdens het rijden, zodra goedkeuring wordt verleend voor hooggeautomatiseerd rijden volgens SAE Level 3.

Boilerplate

Over ZYNC:

ZYNC, met hoofdkantoor in San Francisco en vestigingen in München en Berlijn, is een in Californië gevestigd bedrijf dat de werelden van de auto-industrie, software en entertainment op unieke wijze met elkaar verbindt. De missie van het bedrijf is om een nieuwe dimensie toe te voegen aan in-car entertainment door realtime voertuiggegevens te integreren. ZYNC, opgericht in 2019, onderhoudt strategische partnerships met toonaangevende bedrijven uit de entertainment- en auto-industrie.

ZYNC: Arrive Better. ZYNC® is een gedeponeerd handelsmerk van Zync Inc. Meer informatie: www.ZYNC.com.

 

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.