09
juli
2014
|
02:00
Europe/Amsterdam

Merkencampagne 'FOR' - smart: meer dan alleen een auto

Functionaliteit, innovatie en blijdschap: dat zijn de waarden waar smart voor staat en die het merk zo uniek maken. smart is een toekomstgericht en visionair merk dat gebaseerd is op een fantastisch idee. smart is meer dan alleen een auto: smart is een uitdrukkingsvorm van stadse levensvreugde. Dit alles brengt de nieuwe merkencampagne tot uitdrukking die onder het motto  'FOR' van start gaat.

 

De merkencampagne luidt voor smart een nieuw tijdperk in, want ze is tegelijkertijd de voorbode van de nieuwe auto's van smart. De nieuwe smart fortwo en de nieuwe smart forfour vieren op 16 juli al hun wereldpremière in Berlijn. De derde generatie van de smart fortwo ziet er progressiever uit en is toch onmiskenbaar smart gebleven: fris, modern en zelfbewust. Een extreem korte overhang aan de voor- en achterkant van de auto – deze karakteristieke proporties bieden uitstekende overzichtelijkheid en wendbaarheid en bieden, samen met de nieuwe motor achterin, een ongeëvenaarde ruimte voor inzittenden in een compacte vormgeving. De smart forfour neemt deze typische designkenmerken over en interpreteert daarmee het thema 'vierzitter' op geheel nieuwe wijze. Hij completeert als intelligente stadsauto voor vier personen het smart productprogramma en laat met een fris design en innovatieve ideeën zien dat ook praktische auto's een unieke uitstraling kunnen hebben.

 

'FOR' staat voor een constructieve, positieve en optimistische levensstijl die de wereld kan veranderen. Maar 'FOR' is ook een appèl om niet tot de groep te willen behoren die altijd overal 'tegen' is, maar juist een positieve bijdrage wil leveren: voor meer levenskwaliteit in de stad, voor meer ruimte, voor meer mobiliteit, voor meer vreugde. Deze levensstijl zit in de genen van het merk smart. De campagne start begin juli en bestaat naast een Europese traditionele campagne uit online- en social media-activiteiten en een roadshow.

 

De nieuwe merkenpositionering is ook zichtbaar in het nieuwe corporate design. Het vernieuwde logo is zelfbewuster en moderner. De merkenring, die ook in de producten een centralere en dominante plaats heeft gekregen, is groter en straalt meer dan ooit tevoren. Ook het woordmerk is sprekender geworden. Het startsein voor de nieuwe huisstijl valt samen met het begin van de nieuwe merkencampagne.

 

smart was altijd al meer dan een autofabrikant. smart is een fantastisch idee voor stedelijke mobiliteit. De campagne laat zien waar’FOR’ smart staat – FOR a new urban joy.

 

Print- en out-of-home uitingen leggen in korte statements uit, welke FOR-uitingen de kern van het merk weergeven:

-          FOR being a pioneer.

-          FOR challenging the status quo.

-          FOR making room for the good stuff.

-          FOR being optimistic.

-          FOR loving the city.

 

De print-uitingen zullen tijdens grote marketingactiviteiten ook in de showrooms te zien zijn.

 

Alle klassieke campagne-onderdelen nodigen de doelgroep uit tot deelname aan en identificatie met 'FOR'. www.smart.com/FOR en de hashtag '#WhatAreYouFOR' vormen binnen de totale communicatie hierbij een centraal element.

-          FOR Stream

 

Met een stream wordt content verzameld dat via #WhatAreYouFOR op het social web ontstaat of door gebruikers rechtstreeks als eigen “FOR-statement” wordt ingevuld op www.smart.nl/FOR. 

-          smart Mind Opener

 

De films openen als het ware de deur voor een nieuwe levensstijl: ze leveren verrassende en emotionele content en tonen op onderhoudende wijze aan dat 'FOR' meer is dan een reclamebelofte. Het is een levensstijl die de steden duurzaam kan veranderen: FOR a safer city, FOR more smiles, FOR a colourful city, FOR a new urban joy.

 

smart roadshow door 15 Europese steden

 

Een belangrijk onderdeel van de merkencampagne is een roadshow door Europa. smart nodigt de bewoners van 15 Europese steden, waaronder Amsterdam, uit om samen de levensvreugde in hun stad te vieren. Van 25 t/m 28 september strijkt de FOR roadshow neer in de Nederlandse hoofdstad. De sterren zijn de nieuwe smart fortwo en de nieuwe smart forfour. Bezoekers kunnen de nieuwe modellen ter plekke bekijken en een afspraak maken voor een proefrit. Ook is interactieve product- en merkinformatie beschikbaar.