18
maart
2024
|
11:37
Europe/Amsterdam

Mercedes me Eco Coach viert meer dan 200.000 gebruikers en komt met nieuwe functies

Samenvatting

·         De Mercedes me Eco Coach-app wordt inmiddels door meer dan 200.000 geregistreerde rijders gebruikt in hun dagelijks leven

·         De gebruiker wordt spelenderwijs gemotiveerd tot milieubewuster rijden door uitdagingen en beloningen in de app

·         Nog meer interactie met gebruikers via nieuwe feedback- en enquêtefunctie

De Mercedes me Eco Coach-app1 wordt door al ruim 200.000 mensen gebruikt om hun rijgedrag te optimaliseren. De app biedt als digitale personal trainer handige tips en motiveert gebruikers van elektrische auto’s en plug-in hybrids om efficiënter te rijden. De app stimuleert ook met spannende games op speelse wijze een milieubewuster rijgedrag. Gebruikers kunnen hun prestaties vergelijken met die van anderen en met elkaar concurreren. Elke succesvol voltooide uitdaging wordt beloond met punten die kunnen worden ingewisseld in het geïntegreerde bonusprogramma om duurzame projecten te promoten.

Uitdagingen en beloningen

De Mercedes me Eco Coach-app biedt al lang verschillende uitdagingen om een milieubewust rijgedrag te stimuleren. Onlangs zijn er nieuwe beloningen toegevoegd, waarbij voor elke uitdaging nu extra awards te winnen zijn. Gebruikers winnen bijvoorbeeld de onderscheiding ‘Charger’ zodra ze hun elektrische auto of plug-in hybrid tien keer hebben geladen. Alle gewonnen prijzen zijn zichtbaar in de app. Er zijn nu ook verschillende prijzen te winnen bij de Duel Challenge, waarbij gebruikers rechtstreeks tegen elkaar kunnen strijden. Dit moedigt hen niet alleen aan om de app vaker te gebruiken, maar vergroot ook hun milieubewustzijn. Zo wordt de Eco Coach Community gemotiveerd om individuele verbeteringen door te voeren om daarmee milieubewuster te gaan rijden. De Eco Coach-app koppelt entertainment aan efficiënt rijden en creëert zo een groter milieubewustzijn.

Enquêtes en feedback

De nieuwe feedback- en enquêtefunctie geeft gebruikers de mogelijkheid om een ​​centrale rol te spelen in de verdere ontwikkeling van de app. Met directe input en de uitwisseling van verschillende perspectieven dragen gebruikers actief bij aan verbetering van Eco Coach. De feedbackfunctie kan worden gebruikt om specifieke suggesties voor functies en features binnen de app te doen, waardoor een dynamische en responsieve basis ontstaat voor app-ontwikkeling.

De app is gratis te downloaden via de App Store en de Google Play Store.

Meer informatie over de Mercedes me Eco Coach-app is te vinden via de volgende link: https://group.mercedes-benz.com/innovation/digitalisation/mobility-services/eco-coach-app.html

1 Om gebruik te kunnen maken van de Mercedes me connect-service ‘Mercedes me Eco Coach‘ zijn een persoonlijke Mercedes me-ID en instemming met de gebruiksvoorwaarden voor de Mercedes me connect-services vereist.
Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG maakt deel uit van de Mercedes-Benz Group AG met in totaal ongeveer 166.000 medewerkers wereldwijd en is verantwoordelijk voor de activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en voertuiggerelateerde services. De onderneming heeft de ambitie om toonaangevend te zijn op het gebied van elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Klasse met hun volledig elektrische modellen alsmede producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van 's werelds grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2023 werden circa 2 miljoen personenwagens en 447.800 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan 30 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt en breidt de onderneming zijn wereldwijde accuproductienetwerk op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van een duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzame bedrijfsstrategie van de Mercedes-Benz Group. De onderneming neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor de economische, ecologische en sociale effecten van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.