23
september
2022
|
11:33
Europe/Amsterdam

Mercedes me Eco Coach viert 50.000ste app-gebruiker met kortingsvouchers voor laden

Samenvatting

·     Mercedes me Eco Coach-app heeft meer dan 50.000 gebruikers

·     Mercedes-Benz viert mijlpaal met laadvouchers met 50 procent korting, als onderdeel van geïntegreerd bonusprogramma

·     App-gebruikers laten gemiddeld aanzienlijke verbetering in rij- en laadgedrag zien

Met de smartphone-gebaseerde Mercedes me Eco Coach hebben Mercedes-Benz-klanten die hebben gekozen voor een volledig elektrische auto of een plug-in hybride (PHEV) van het merk met de ster een personal trainer voor milieuvriendelijk rijden aan hun zijde. Inmiddels leert de app meer dan 50.000 gebruikers spelenderwijs hoe ze de elektrische aandrijving in hun voertuigen kunnen gebruiken.

De Mercedes me Eco Coach is een personal trainer die klanten van Mercedes-Benz helpt om zo milieubewust mogelijk te rijden met hun volledig elektrische voertuig of plug-in hybrid (PHEV). De smartphone-app leert inmiddels al meer dan 50.000 gebruikers, waarvan meer dan 24.000 in Duitsland, spelenderwijs hoe ze het meeste uit de elektrische aandrijving kunnen halen. De autofabrikant viert dit door de vouchers voor zijn laadservice Mercedes me Charge, die als bonus beschikbaar zijn in het geïntegreerde bonusprogramma, met 50 procent te verminderen. Gebruikers kunnen punten verzamelen in de app door een reeks uitdagingen met succes aan te gaan, bijvoorbeeld door een zo hoog mogelijk aandeel elektrisch rijden, meerdere dagen achter elkaar laden of een zo laag mogelijk brandstofverbruik te bereiken. Deelname aan maandelijks wisselende, ludieke wedstrijden samen met de Eco Coach Community is ook mogelijk. Gebruikers kunnen de verzamelde punten omzetten in bonussen. Het initiatief is gericht op app-gebruikers in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Nederland, Zweden en Denemarken. De kortingsvouchers zijn beschikbaar vanaf nu tot en met 31 oktober 2022 en kunnen tot twee jaar na de aankoopdatum worden ingewisseld.

“Met de Eco Coach kunnen onze klanten met een volledig elektrisch voertuig of een plug-in hybrid hun auto beter leren kennen, de efficiëntie van hun rijstijl verhogen en zo het milieu beschermen”, zegt Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes-Benz Group AG, en Chief Technology Officer verantwoordelijk voor ontwikkeling en inkoop. “Deze gratis app zorgt er met zijn gamification-aanpak voor dat energiezuinig rijden ook leuk kan zijn.”

Aanzienlijk verbeterd rij- en laadgedrag

De Eco Coach moet het voor Mercedes-Benz-klanten gemakkelijker maken om over te stappen op elektromobiliteit, hen te informeren en te motiveren met behulp van gamification. Met succes: gebruikers van de Mercedes me Eco Coach die een PHEV van het merk hebben, behalen een aandeel elektrisch rijden van gemiddeld 58 procent. Dit betekent een stijging van 22 procent ten opzichte van PHEV-rijders die de Eco Coach niet gebruiken, zo blijkt uit analyses van de geanonimiseerde backend van de Eco Coach. Ook bestuurders van volledig elektrische voertuigen leveren uitstekende prestaties. Hun gemiddelde State of Charge (SoC) na een laadsessie is 79 procent – dat is slechts één procentpunt lager dan de waarde van 80 procent die Mercedes Benz aanbeveelt voor een zo lang mogelijke levensduur van de accu.

Voucheractie geldt ook voor nieuwe app-gebruikers

Om van de 50 procent korting op laadvouchers te kunnen profiteren, is het niet per se noodzakelijk dat bestuurders van volledig elektrische EQ- of EQ Power-modellen met plug-in hybrid aandrijvingen al gebruik maken van de Mercedes me Eco Coach. Ook wie nu besluit om dit te gaan doen, kan profiteren van de actie. Zo kunnen de punten die nodig zijn voor een laadvoucher ter waarde van 5 euro al in de eerste maand van gebruik worden verzameld. Het enige dat hiervoor nodig is, is de succesvolle afronding van twee ‘community’- en twee ‘individual’-challenges. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play Store. De functies zijn beschikbaar voor alle Mercedes-Benz modelseries die zijn uitgerust met het infotainmentsysteem COMAND Online vanaf versie NTG 5.5.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.