21
oktober
2020
|
09:14
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz wederom meest waardevolle luxemerk ter wereld in 'Best Global Brands 2020'-ranglijst

Mercedes-Benz is opnieuw uitgeroepen tot een van de meest gewilde merken ter wereld. In de ‘Best Global Brands’-ranglijst van dit jaar - samengesteld door het gerenommeerde Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand - staat het merk met de ster op een indrukwekkende achtste plaats. Met een geschatte merkwaarde van 49,268 miljard dollar is het de enige Europese onderneming die in de top tien staat.

“Het hele team van Mercedes-Benz is er trots op dat het merk ook dit jaar weer tot de top tien van ‘Best Global Brands’ behoort en dat we voor het vierde jaar op rij onze positie als meest waardevolle luxe automerk ter wereld konden verdedigen”, aldus Bettina Fetzer, Vice President Marketing bij Mercedes-Benz AG. “De sleutel tot ons succes is de consistente focus op de behoeften van onze klanten, voor wie we bijzondere product- en merkervaringen creëren met behulp van een breed scala aan digitale en fysieke formats.”

Het merk Mercedes-Benz heeft altijd een hoog niveau aan innovatie gecombineerd met de ambitie om klanten een unieke en onmiskenbare mobiliteitservaring in de luxe klasse te bieden. Daarom dragen alle producten en services van Mercedes-Benz niet alleen de verzamelde knowhow van de onderneming in zich, maar ook de claim die stevig verankerd is in het merk-DNA om de fascinatie van moderne luxe te belichamen. De huidige tijd, die wordt gevormd door de COVID-19-pandemie, bewijst meer dan ooit dat succesvolle merken overleven in moeilijke tijden. Met hun duidelijke visie stralen ze vertrouwen en consistentie uit en dragen zo bij aan de sterke band tussen klant en merk op de lange termijn.

Focus op de beste merken ter wereld sinds 1999

Het Amerikaanse merkadviesbureau Interbrand onderzoekt en analyseert sinds 1999 de meest waardevolle merken ter wereld. Voor de 21ste keer werd de top 100 opgenomen in het jaarlijkse studie ‘Best Global Brands’, die alle kanshebbers onderzoekt op basis van drie criteria: ‘Financiële prestaties van de producten of diensten van het merk’, ‘Rol van het merk in het aankoopproces’ en ‘Kracht van het merk in het veiligstellen van toekomstige bedrijfswinsten’. Interbrand was het eerste bedrijf dat een volgens ISO 10668 gecertificeerde merkwaarderingsmethode ontwikkelde. Deze internationale standaard stelt benchmarks voor de waardering vast en voldoet aan de eisen voor een nauwkeurige monetaire merkclassificatie.

De Interbrand-ranglijst is te vinden op: www.bestglobalbrands.com

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.