21
oktober
2017
|
12:57
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz uitgeroepen tot Bestelautomerk van het Jaar

  • Gebruikers spreken voorkeur voor Mercedes-Benz uit

  • Mercedes-Benz scoort op zeven van acht criteria een top-driewaardering

  • Dealertevredenheid, Innovatief vermogen, Aankoopverwachting en Onderhoudskosten doorslaggevend voor toekennen titel

Mercedes-Benz is uitgeroepen tot Bestelautomerk van het Jaar. Mercedes-Benz overtuigde in de verkiezing – waarin organisator evofenedex bestelautogebruikers vraagt naar hun favoriete lichte bedrijfswagenmerk – en “won in de eindsprint op alle vlakken”, aldus evofenedex. De uitslag van de Bestelautomerk van het Jaar-verkiezing werd op 20 oktober jl. bekendgemaakt tijdens de Nationale Bestelauto Summit op de MobiliteitsRAI in Amsterdam.

“In veel opzichten was dit een race tussen Mercedes-Benz, Ford en Volkswagen. Waarbij Mercedes-Benz uiteindelijk in de eindsprint op alle vlakken won”, aldus Machiel van der Kuijl, directeur van ondernemersvereniging evofenedex, initiatiefnemer achter de verkiezing. “Vooral het innovatieve karakter van het merk, de aankoopverwachting, de ervaringen uit het verleden én de tevredenheid over de dealer zorgden ervoor dat Mercedes met de prijs naar huis gaat.”

Bestelautomerk van het Jaar

De Bestelautomerk van het Jaar-verkiezing focust zich specifiek op de ervaringen van bestelautogebruikers. Vooral het belang van service door de bedrijfswagenmerken weegt in de verkiezing zwaar, aangezien dat onderdeel voor ondernemers van groot belang is. De verkiezing geeft importeurs daarom inzicht in de wensen en ervaringen van bestelautogebruikers in Nederland. Dit jaar werd het onderzoek gehouden onder bedrijven met een gezamenlijk wagenpark van ruim 5.800 bestelwagens. Van alle respondenten is 65,5 procent directeur/eigenaar van het bedrijf, 12,9 procent vervult de functie van wagenparkbeheerder en 14,6 procent is actief in een logistieke rol.

Met overmacht

Mercedes-Benz won de Bestelautomerk van het Jaar-verkiezing met overmacht en scoorde op zeven van de acht beoordelingscriteria een top-driewaardering. Respondenten die aan het onderzoek deelnamen, prezen het merk met de ster bovendien nadrukkelijk op de onderdelen ‘Dealertevredenheid’, ‘Innovatief vermogen’, ‘Aankoopverwachting’ en ‘Onderhoudskosten’.

“Mercedes-Benz scoort traditioneel hoog bij vakjury’s in nationale en internationale bestelautoverkiezingen,” verklaart Mark Horsten, Sales Manager Vans bij Mercedes-Benz. “In dit geval zijn het echter de gebruikers zelf – onze klanten – die hun waardering voor ons merk uitspreken, wat voor ons heel belangrijk is. Bovendien zijn we erg verheugd dat zij met name de speerpunten van ons merk – de service van onze Van ProCenters, het innovatieve karakter van onze producten en de TCO van onze modellen – nadrukkelijk hoge scores toekennen.”

Fotobijschrift: Links Mark Horsten, Sales Manager Vans Mercedes-Benz Nederland en rechts Machiel van der Kuijl, directeur evofenedex