13
december
2017
|
14:41
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz truckdealers ontvangen awards voor klanttevredenheid

Dinsdag 12 december jl. werden bij het Aviodrome in Lelystad de CSI Awards van Mercedes-Benz Trucks uitgereikt aan de Mercedes-Benz truckdealers en de Mercedes-Benz truckvestiging die het afgelopen jaar het hoogst scoorden op klanttevredenheid. Dit jaar werd voor het eerst een award uitgereikt aan de dealers die het hoogst scoren op snelheid, adequaatheid en accuraatheid bij ongeplande stilstand.

CSI Awards

Ruim 250 genodigden, bestaand uit de directies en werknemers van de Mercedes-Benz truckdealers en de medewerkers van Mercedes-Benz Trucks Nederland, waren aanwezig bij de feestelijke uitreiking van de CSI Awards, de klanttevredenheid onderscheiding van Mercedes-Benz Trucks. Deze worden uitgereikt aan de dealer en vestiging met de hoogste score van de Customer Satisfaction Index (CSI), een vragenlijst die door de klanten van de Mercedes-Benz truckdealers wordt ingevuld. Beste Mercedes-Benz truckdealer van 2017 is Baan Trucks met een score van 94,1 op de CSI index. SternTrucks behaalde met 93,6 punten een tweede plek en Mercedes-Benz Dealer Bedrijven eindigde met een score van 93,5 op de derde plaats. De wisselbokaal voor de Beste Mercedes-Benz Customer Services & Parts truckvestiging ging naar Wensink Mercedes-Benz Groningen. Met een score van maar liefst 96,9 leverden zij, volgens de klanten van Mercedes-Benz Trucks, het afgelopen jaar de beste service. Naast de bekers, ontvingen de truckdealers en truckvestiging een ingelijste oorkonde. Ook de truckdealers die niet in de prijzen vielen, hebben succes behaald want de gemiddelde CSI-score van de Mercedes-Benz truckdealers is het afgelopen jaar gestegen van 88,3 naar 90,3.

Service 24h

Dit jaar werden voor het eerst awards uitgereikt aan die dealers die bij een Service 24h situatie zo adequaat en behulpzaam hebben gereageerd. Hiervoor staan de monteurs van de dealers dag en nacht klaar om de klanten van Mercedes-Benz Trucks zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Dit is één van de zes klantbeloften van het klanttevredenheidsprogramma ‘De Perfecte Service’. Daarmee hoopt Mercedes-Benz Trucks het verschil voor de transporteur te maken en is er een speciale award, die wordt gemeten aan de hand van snelheid, adequaatheid en accuraatheid, voor in het leven geroepen. De award voor Beste Service 24h Mercedes-Benz truckdealer 2017 ging naar SternTrucks Nijkerk. In deze nieuwe categorie lagen de scores dichtbij elkaar, zo eindigde Wensink Mercedes-Benz Harderwijk op een tweede plaats en vlak daarachter kwam Smeets Autogroep Venlo op de derde plek. Deze drie dealervestigingen krijgen het gemiddeld 9 van de 10 keer voor elkaar om de klant direct weer op weg te helpen.

De Perfecte Service

Mercedes-Benz Trucks heeft de afgelopen jaren aangetoond transportondernemers te kunnen voorzien van trucks met een aantrekkelijke Total Cost of Ownership. Naast de beste trucks heeft Mercedes-Benz Trucks ook de ambitie om de beste service te bieden. Vandaar de naam voor het klanttevredenheidsprogramma ‘De Perfecte Service’ waaraan alle Mercedes-Benz truckdealers in Nederland zich hebben gebonden. Goed kan altijd beter, is de gedachte van de complete Mercedes-Benz truckorganisatie. Daarom wordt structureel gewerkt om de processen te optimaliseren die klanttevredenheid verhogen. Met behulp van zes klantbeloften is de servicegraad bij alle dealers op hetzelfde niveau gebracht. Dankzij de groei van serviceproducten als onderhoudspakketten en connectiviteitsdiensten als Mercedes-Benz Uptime spelen de dealers een steeds belangrijkere rol in de klanttevredenheid over Mercedes-Benz Trucks.