08
april
2024
|
15:10
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz toont op Auto China 2024 zijn regionale focus

Samenvatting

·       Mercedes-Benz presenteert nieuwe modellen en technologieën op Auto China 2024

·       Wereldpremière van de nieuwe elektrische Mercedes-Benz G-Klasse (energieverbruik gecombineerd: 27,7-30,3 kWh/100 km | CO₂-emissie gecombineerd: 0 g/km | CO₂-klasse: A)[1] in Beijing

·       Wereldpremière van de Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (energieverbruik gewogen, gecombineerd: 12,6 kWh/100 km plus 8,2 l/100 km | brandstofverbruik gecombineerd bij ontladen accu: 12,3 l/100 km | CO₂- emissie gewogen gecombineerd: 188 g/km | CO₂-klasse gewogen gecombineerd: G | CO₂-klasse bij ontladen accu: G)1 op een exclusieve AMG Brand Night tijdens het F1-weekend in Shanghai

·       Beurspremière van de Concept CLA Class en de vernieuwde, volledig elektrische EQS Limousine

·       Verder uitgebreid onderzoeks- en ontwikkelingscenter in Shanghai versterkt de lokale aanwezigheid van Mercedes-Benz en ondersteunt de betrokkenheid van het merk in China


 


[1] De vermelde waarden zijn bepaald volgens de voorgeschreven WLTP-meetprocedure (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure). De vermelde waarden hebben betrekking op de Europese markt. Het energieverbruik en de CO2-emissie van een personenwagen zijn niet alleen afhankelijk van het efficiënte gebruik van de brandstof of energiebron door de personenwagen, maar ook van de rijstijl en andere niet-technische factoren.

Ter gelegenheid van Auto China 2024 onderstreept Mercedes Benz zijn engagement om Chinese klanten te voorzien van op maat gemaakte producten en technologieën. Als grootste automarkt ter wereld speelt China een belangrijke rol in de langetermijnstrategie van Mercedes-Benz. De onderneming versterkt daarmee zijn leidende positie op de Chinese markt nog voordat de beurs daadwerkelijk begint. Centraal dit jaar staat de wereldpremière van de nieuwe elektrische Mercedes-Benz G-Klasse.

In China bevindt zich de grootste fabriek van de onderneming en het belangrijkste onderzoeks- en ontwikkelingscenter buiten Duitsland. Het speelt een belangrijke rol in het wereldwijde R&D-netwerk van Mercedes-Benz. De afgelopen jaren heeft Mercedes-Benz zijn R&D-capaciteiten in China gestaag uitgebreid, vooral op het gebied van elektrificatie en digitalisering. In 2021 opende het concern zijn nieuwe onderzoeks- en ontwikkelingscenter China in Beijing. Dit is uitgerust met ultramoderne testfaciliteiten onder meer voor elektrische aandrijving, accu’s, laden en NVH (Noise, Vibration, Harshness). Een jaar later opende het nieuwe onderzoeks- en ontwikkelingscenter Shanghai zijn deuren. Hier ligt de focus op connectiviteit, geautomatiseerd rijden en hardware- en softwareontwikkeling. In april wordt er een nieuw gebouw toegevoegd met geavanceerde hardware- en softwarefaciliteiten die zijn ontworpen om de ontwikkeling van nieuwe geavanceerde digitale innovaties te versnellen. Daarnaast blijft het bestaande designcenter de digitale dimensie in de designs van Mercedes-Benz bevorderen.

Twee nieuwe modellen vieren hun wereldpremière in China. Als eerste de nieuwe Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, de nieuwste high-performance sportwagen van Mercedes-AMG. Dit model wordt op 20 april tijdens het F1-raceweekend in Shanghai gepresenteerd op een exclusieve AMG Brand Night Event.

Mercedes-Benz presenteert op 24 april in het Art District 798 in Beijing ook met trots een andere wereldprimeur, de nieuwe elektrische Mercedes-Benz G-Klasse. Dit offroad-icoon is opnieuw ontworpen voor het elektrische tijdperk en combineert traditie en vooruitgang op een ongekende manier. Bezoekers van Auto China 2024 kunnen op 25 april de nieuwe G 580 met EQ-technologie ervaren tijdens de persconferentie op de stand. Ook de nieuwe Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE is daar te bewonderen.

Daarnaast presenteert Mercedes Benz enkele nieuwe modellen voor het eerst op de Chinese markt. Een daarvan is de Concept CLA Class. Dit bijna-productierijpe model biedt inzicht in de komende volledig elektrische voertuigfamilie, gebaseerd op het MMA-platform (Mercedes Modular Architecture) met MB.OS. Het Chinese R&D-team is vanaf het allereerste begin betrokken is geweest bij de ontwikkeling ervan. MB.OS legt de basis voor een hypergepersonaliseerde klantervaring. Chinese Mercedes-Benz rijders kunnen zich verheugen op een nog intelligentere digitale ervaring. Ook de volledig elektrische Mercedes Benz EQS Limousine luidt met een hele reeks upgrades een nieuw tijdperk in China in. Daarnaast zijn er nog beurspremières van Mercedes Maybach en de Mercedes Benz E-Klasse-familie.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG maakt deel uit van de Mercedes-Benz Group AG met in totaal ongeveer 166.000 medewerkers wereldwijd en is verantwoordelijk voor de activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en voertuiggerelateerde services. De onderneming heeft de ambitie om toonaangevend te zijn op het gebied van elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Klasse met hun volledig elektrische modellen alsmede producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van ‘s werelds grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2023 werden circa 2 miljoen personenwagens en 447.800 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan 30 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt en breidt de onderneming zijn wereldwijde accuproductienetwerk op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van een duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzame bedrijfsstrategie van de Mercedes-Benz Group. De onderneming neemt daarmee de verantwoordelijkheid voor de economische, ecologische en sociale effecten van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes-Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.