14
oktober
2013
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz titelsponsor Amsterdam Fashion Week

Mercedes-Benz Nederland heeft zich als titelsponsor verbonden aan de prestigieuze Amsterdam Fashion Week. Met ingang van de komende editie (17-27 januari 2014) gaat hét Nederlandse mode-evenement door het leven als Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Het is voor het eerst dat de Amsterdamse Fashion Week een titelsponsor heeft. Mercedes-Benz is tevens hoofdsponsor van toonaangevende Fashion Weeks in o.a. New York, Milaan, Parijs, Londen en Berlijn. De overeenkomst bevestigt hiermee ook het toenemende internationale belang van Amsterdam als ‘Fashion Capital’.

Mercedes-Benz en mode gaan traditioneel goed samen. Belangrijke raakvlakken daarbij zijn stijl en design. Met de sponsoring van belangrijke Fashion Weeks over de hele wereld vervult het merk een actieve rol in het stimuleren van talentvolle en ambitieuze mode-ontwerpers. 

Amsterdam groeit uit tot Fashion Capital

De Nederlandse Fashion Week is de laatste jaren uitgegroeid tot één van de grootste fashion/lifestyle-evenementen van Nederland. De creativiteit die vooral jonge Nederlandse mode-ontwerpers daar laten zien, springt ook internationaal steeds meer in het oog. Amsterdam groeit zo meer en meer uit tot internationale ‘modehoofdstad’ en daarmee is de aansluiting met andere door Mercedes-Benz ondersteunde Fashion Weeks perfect. 

Eerste titelsponsor

Het is voor het eerst dat de nationale Fashion Week een titelsponsor heeft. Het mode-evenement dat twee keer per jaar plaatsvindt, is door de partnerships in staat om Nederlands modetalent verder te ondersteunen en te stimuleren. Dit gebeurt onder meer door eigen opleidingsprogramma’s, door samenwerkingsverbanden en natuurlijk door het organiseren van de halfjaarlijkse Fashion Weeks. In Mercedes-Benz heeft de Amsterdam Fashion Week een toegewijde én actieve partner gevonden. Peter Zijlstra van Mercedes-Benz Nederland over de overeenkomst: “Bij mode draait het om stijl, design, klasse en innovatie. Dat geldt voor Mercedes-Benz ook en daarom voelt ons merk zich zowel nationaal als internationaal nauw verbonden met de mode-industrie. Niet voor niets zijn we in maar liefst 21 landen titelsponsor van een Fashion Week. Door de koppeling met ons merk wordt een aansprekende, uniforme uitstraling gerealiseerd waarmee de Fashion Week zich internationaal nog krachtiger kan profileren. In Nederland gaan we actief meewerken aan het nog verder uitbouwen van de Fashion Week, het grootste nationale modeplatform.” 

De Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam 2014

Van 17-27 januari 2014 vindt de 20e editie van de Fashion Week plaats. Aangezien het evenement twee keer per jaar plaatsvindt, viert de organisatie tijdens deze editie het tienjarige jubileum. De komende Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam staat dan ook in het teken van tien jaar mode. Centrale thema’s daarbij zijn Connect, Grow en Celebrate.