12
augustus
2022
|
10:24
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz richt zich op innovatie met nieuwe merkuitingen in Johan Cruijff ArenA

Met de start van het nieuwe voetbalseizoen richt Mercedes-Benz zich in zijn merkuitingen op zijn nieuwe strategie als innovatief bedrijf. De merkuitingen op de digitale billboards bij Ajax leggen de nadruk op de innovaties bij Mercedes-Benz en Mercedes-EQ in het bijzonder.

Tijdens de wedstrijden zijn op de digitale billboards beelden te zien van de EQE en EQS van Mercedes-EQ. Bovendien worden afbeeldingen getoond van het hyperscreen, het innovatieve dashboard dat in deze volledig elektrische modellen van Mercedes-Benz verkrijgbaar is. Hiermee wordt tevens de tagline ‘Innovations by’ benadrukt.

Peter Zijlstra, Marketing Manager van Mercedes-Benz Nederland over de nieuwe merkuitingen: “Mercedes-Benz legt in zijn strategie de nadruk op de transitie naar elektrisch rijden. Luxe en duurzaamheid horen bij elkaar en komen bij Mercedes-Benz tot uiting in technologische vooruitgang en innovaties. Dat willen wij in onze merkuitingen bij Ajax dit seizoen duidelijk laten zien.”

De merkuitingen zijn een afgeleide van Mercedes-Benz’ eerste merkcampagne rond innovatie. Deze campagne werd in juni in Nederland op televisie gelanceerd. De campagne met als thema ‘Magical Garage’ beschrijft een magische plek waar toonaangevende innovaties voor de toekomst van mobiliteit ontstaan. Meer informatie over deze campagne: Elektrische mobiliteit en innovaties van Mercedes-Benz

Mercedes-EQ: op weg naar electric only

De elektrificatie van het Mercedes-Benz portfolio maakt al geruime tijd grote stappen vooruit. Het doel is om tegen 2030 een volledig elektrisch modellengamma te realiseren, als de marktomstandigheden dit toelaten. Het portfolio omvat binnenkort negen volledig elektrische modellen. Tot op heden heeft Mercedes-Benz de EQA, de EQB, de EQC, de EQS, de EQE en de EQV geïntroduceerd. Meer modellen zullen volgen in de vorm van de EQS SUV, de EQE SUV en de EQT.

Hyperscreen – visueel indrukwekkend en bijzonder eenvoudig te bedienen

Het MBUX Hyperscreen is een van de highlights in de EQS en EQE. Het grote, gebogen display strekt zich met een vloeiende beweging over bijna de gehele breedte uit van de linker naar de rechter A-stijl. De esthetische hightech-look is het emotionele aspect van het MBUX Hyperscreen. Daarnaast is er de kunstmatige intelligentie (AI): met behulp van software die in staat is om te leren, past het weergave- en bedieningsconcept zich volledig aan de gebruiker aan en geeft het gepersonaliseerde suggesties voor tal van infotainment-, comfort- en voertuigfuncties. Dankzij de ‘zero-layer’ hoeft de gebruiker niet door submenu’s te scrollen of spraakcommando’s te geven. De belangrijkste toepassingen worden altijd toegespitst op de situatie en op het hoogste niveau in het gezichtsveld weergegeven. Op deze manier worden tal van bedieningsstappen uit handen van de EQS-bestuurder genomen. En niet alleen de bestuurder wordt ontlast: het MBUX Hyperscreen is ook een attente assistent voor de voorpassagier die over een eigen display en bedieningsgedeelte beschikt.