19
september
2023
|
10:01
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz presenteert PROJECT MONDO G tijdens Zoute Grand Prix

Samenvatting

·       PROJECT MONDO G is een uniek kunstwerk dat de iconische G-Klasse en de karakteristieke designelementen van modemerk Moncler combineert

·       Mercedes-Benz presenteert het kunstwerk tijdens de Zoute Grand Prix in de Zoute Gallery op het Albertplein in Knokke-Heist

·       Kusttram Knokke-Oostende-De Panne vestigt met passende aankleding de aandacht op PROJECT MONDO G

Tijdens de 14de editie van de Zoute Grand Prix, van 5 tot en met 8 oktober 2023 in Knokke-Heist, toont Mercedes-Benz het unieke kunstwerk PROJECT MONDO G. Het kunstwerk combineert de karakteristieke kenmerken van de Mercedes-Benz G-Klasse met de puffer jackets van Moncler en is gedurende het evenement te bezichtigen in de Zoute Gallery op het Albertplein in Knokke. 

Mercedes-Benz en Moncler delen een passie voor innovatie, design en het pionieren op het gebied van interculturele partnerships. De creatieve samenwerking tussen beide merken kwam tot stand op basis van deze gedeelde waarden en ambities. Het kunstwerk PROJECT MONDO G markeert het eerste partnership tussen Moncler en een automerk. De Zoute Grand Prix – een evenement waar de thema’s auto, kunst en lifestyle centraal staan – is een passend decor voor de presentatie van het kunstwerk, waarin deze drie thema’s op unieke wijze samenkomen.

 PROJECT MONDO G: iconische kunst

Het exclusief voor de samenwerking van Mercedes-Benz en Moncler ontworpen kunstwerk combineert de karakteristieke kenmerken van de iconische offroader G-Klasse en het stijlvolle puffer jacket van Moncler. Het hoekige design van de G-Klasse en de zachte, vloeiende lijnen van het gewatteerde jack vormen een spectaculair contrast. Beide producten hebben zich in de afgelopen decennia ontwikkeld tot gewilde lifestyle-items. De versmelting van tegenstellingen heeft geresulteerd in een sculpturaal object. PROJECT MONDO G nodigt uit om de transformatie van functionaliteit tot een kunsticoon met indrukwekkende afmetingen te ervaren: 4,6 meter lang, 2,8 meter hoog, 3,4 meter breed (met wielen) en een gewicht van 2,5 ton. 

Een tweede blik op het kunstwerk maakt nog meer karakteristieke kenmerken zichtbaar die verwijzen naar de originele producten en daarnaast spannende contrasten creëren. De ruwe patina is een zichtbaar teken van slijtage dat verwijst naar functionaliteit en bruikbaarheid. Het vormt een visueel contrast met de perfecte, hoogglanzend reflecterende oppervlakken die luxe uitstralen. Een ander bewust in het oog springend element is de enorme ritssluiting van PROJECT MONDO G. Een praktische verwijzing naar de veelzijdigheid en variabiliteit van zowel het voertuig als het jack. 

Kusttram Knokke-Oostende-De Panne

Om de aandacht te vestigen op PROJECT MONDO G tijdens de Zoute Grand Prix is de kusttram Knokke-Oostende-De Panne tijdelijk aangekleed in dezelfde stijl als het kunstwerk. De kusttram verbindt de gehele kustlijn – van Knokke-Heist in het noorden tot De Panne in het zuiden – en wordt gezien als symbool van de Belgische kust. De tram in PROJECT MONDO G-tenue zal tot en met 8 oktober rijden.

Over Moncler

Moncler, opgericht in 1952 in Monestier de Clermont, Grenoble, Frankrijk, is momenteel gevestigd in Italië. Het merk heeft zich in de loop der jaren onderscheiden door stijl te combineren met constant technologisch onderzoek, ondersteund door experts in bergactiviteiten. De bovenkledingcollecties van Moncler combineren de extreme eisen van de natuur met die van het stadsleven. Moncler produceert en verkoopt zijn kleding- en accessoirecollecties onder de merknaam Moncler via eigen fysieke en digitale Stores, maar ook via geselecteerde modewinkels, warenhuizen en webshops.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.