15
december
2023
|
11:46
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz presenteert op CES 2024 zijn visie op hyper-gepersonaliseerde klantervaring

download
MVA_Teaser_1-1_B_EN_V4 (1)
  • AI-ondersteunde MBUX Virtual Assistant tilt relatie tussen bestuurder en voertuig naar nieuwe dimensie door natuurlijke, menselijke interactie
  • Baanbrekende nieuwe functies en samenwerkingen versterken immersive in-car entertainment

Het voertuig als verlengstuk van de persoonlijkheid, naadloos afgestemd op individuele behoeften: zo ziet de toekomst voor een hyper-gepersonaliseerde en intuïtieve klantervaring eruit – en niet alleen in het voertuig zelf. Op de CES 2024 geeft Mercedes-Benz een voorproefje van de volgende grote stap in het verwezenlijken van zijn visie. ‘s Werelds grootste vakbeurs voor consumentenelektronica biedt het perfecte decor voor de baanbrekende MBUX Virtual Assistant. Het systeem tilt de spraakassistent “Hey Mercedes” naar een nieuwe visuele dimensie met behulp van hoge-resolutie game engine graphics van Unity. De geavanceerde, AI-ondersteunde assistent combineert de intelligente systemen van MBUX tot één geheel en presenteert klanten een nieuw design met natuurlijke interactie. De MBUX Virtual Assistant is gebaseerd op het zelf ontwikkelde besturingssysteem MB.OS. Het markeert het hoogtepunt van talrijke digitale innovaties die Mercedes-Benz in januari zal presenteren.

“Mercedes-Benz vindt de digitale ervaring met behulp van kunstmatige intelligentie opnieuw uit, om mensachtige interactie met de intelligente MBUX Virtual Assistant mogelijk te maken. Het systeem beschikt over empathische eigenschappen die worden beïnvloed door de individuele rijstijl en de stemming van de gebruiker. In combinatie met onze eigen MB.OS-softwarearchitectuur zal deze aanpak de toekomst van digitale luxe bepalen.”
Ola Källenius, CEO Mercedes-Benz

De Concept CLA Class viert op de CES 2024 zijn Noord-Amerikaanse debuut. Hij is gebaseerd op het MMA-platform (Mercedes Modular Architecture) en MB.OS. Daarmee biedt het conceptvoertuig een bijna productierijp inzicht in de toekomstige familie van vier voertuigen. Bezoekers krijgen bovendien de mogelijkheid om een ​​kijkje te nemen in de elektrische toekomst van een icoon: ook het gecamoufleerde prototype van de elektrische G-Klasse maakt zijn debuut in Noord-Amerika. Andere highlights zijn spannende ontwikkelingen op het gebied van in-car entertainment, waaronder een wereldwijd unieke samenwerking. 

De Mercedes-Benz stand 4941 bevindt zich in de Westhal van het Las Vegas Convention Center.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met circa 170.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse en producten van het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van luxe personenwagens. In 2022 werden circa 2 miljoen personenwagens en 415.300 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en kijkt daarbij naar de gehele waardeketen. Als internationale onderneming behoren gelijke kansen, diversiteit, openheid en respect tot de fundamentele overtuigingen van Mercedes Benz. Dat laten we zien in onze manier van denken, handelen en communiceren. In principe gelden alle gekozen termen uiteraard voor alle geslachten en identiteiten.