04
oktober
2022
|
10:53
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz presenteert de eerste volledig virtuele showcar tijdens de League of Legends World Championship 2022

Samenvatting

·     De virtuele showcar laat de grenzen tussen fantasie en werkelijkheid in de digitale ruimte vervagen

·     Daarnaast presenteert Mercedes Benz een design in League of Legends-look voor het digitale infotainmentsysteem MBUX

·     De EQS SUV begeleidt de Worlds-trofee, de Summoner’s Cup, van locatie naar locatie tijdens het toernooi

·     De twaalfde editie van het League of Legends (LoL) Wereldkampioenschap, kortweg Worlds, vindt plaats van 29 oktober tot en met 5 november 2022 in Noord-Amerika

Nadat Mercedes-Benz zijn samenwerking met game-ontwikkelaar Riot Games heeft verlengd tot 2025, presenteert het merk maar liefst drie highlights voor de Worlds 2022. De virtuele showcar is sinds 23 september te zien in de Worlds-muziekvideo van dit jaar. Rond de finale van de Worlds vanaf 3 november 2022 kunnen fans in San Francisco zich vergapen aan de integratie van designelementen uit de game in het grote digitale EQS-voertuigdisplay. Een dergelijk exclusief design in LoL-look biedt fans van de wereldwijd succesvolle game de mogelijkheid om zich ook in hun Mercedes-Benz infotainmentsysteem MBUX onder te dompelen in de wereld van League of Legends. En de EQS SUV is ook in actie op de weg: het model uit de elektrische topklasse van Mercedes-Benz brengt de Summoner's Cup naar de verschillende toernooilocaties in de VS. Van begin oktober tot de finale op 5 november zijn zowel de EQS SUV als de nieuw ontworpen trofee van dit jaar te bewonderen in onder meer New York, Atlanta en San Francisco.

De unieke MBUX-interface en de progressieve showcar zijn co-producties van de twee samenwerkingspartners. “Bij het ontwerpen van een buitengewone en virtuele showcar komen twee werelden samen: echt autodesign en virtueel gamedesign”, aldus Gorden Wagener, Chief Design Officer van Mercedes-Benz Group AG. “In de virtuele wereld zijn er geen grenzen, dus kunnen we ze verleggen om onze creativiteit de ruimte te geven. Het resultaat is iets unieks: de eerste volledig virtuele showcar van Mercedes-Benz.”

Naz Aletaha, Riot Games Global Head of League of Legends Esports, voegt toe: “Sinds het begin van onze samenwerking is het inspirerend om te zien hoe de teams van Riot en Mercedes-Benz onbevreesd blijven zoeken naar manieren om onze sport te verbeteren en te vieren. Of het nu in fysieke vorm is, bijvoorbeeld met onze prachtige Championship Ring, of een virtuele showcar, we zijn verheugd dat onze verlengde samenwerking creatieve grenzen verlegt en in de komende jaren gaat resulteren in opwindende experiences voor LoL Esports-fans.”

Ook in het derde jaar van de samenwerking staat de wereldwijde fancommunity van League of Legends Esports centraal bij alle activiteiten van Mercedes-Benz. Daar hoort bij de terugkeer van de League of Legends Esports World Championship Ring, waarvan de 2022-editie een duurzame diamant in het midden heeft. Ook het LoL-quizformat voor de game en de Worlds, dat zeer populair is sinds de lancering in 2020, wordt dit jaar aangeboden tijdens het toernooi. De beste en snelste deelnemers krijgen als beloning één van de duizend Hextech Chests – virtuele verrassingsboxen met felbegeerde in-game-items. De activiteiten worden afgerond met een multi-channel campagne op tv en social media.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer circa 172.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens en bestelwagens, alsmede voertuiggerelateerde services. Bovendien streeft de onderneming naar een leidende rol in elektromobiliteit en voertuigsoftware. Het productportfolio omvat het merk Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Klasse, alsmede het merk smart. Het merk Mercedes me biedt toegang tot de digitale services van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2021 werden circa 1,9 miljoen personenwagens en bijna 386.200 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met zo’n 35 fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid is de leidraad van de Mercedes-Benz strategie en betekent voor de onderneming het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Mercedes-Benz Group. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.