20
februari
2020
|
15:09
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz op Autosalon Genève 2020: tal van wereld- en Europese premières

Tijdens de 90ste Autosalon Genève stelt Mercedes-Benz tal van noviteiten voor aan de wereld: de vernieuwde E-Klasse, drie wereldpremières van AMG en nieuwe compacte plug-in hybrid-modellen. Het conceptvoertuig VISION AVTR zal de avond voorafgaand aan de show voor het eerst in Europa te zien zijn.

‘Meet Mercedes’ vindt plaats op de dag voor de Autosalon Genève, op 2 maart 2020, in ‘HEAD - Genève’. Hier worden uitgenodigde journalisten in de gelegenheid gesteld om de eerste productnoviteiten van de vernieuwde E-Klasse te bekijken en in een informele sfeer met Daimler-experts te praten.

De persconferentie begint om 08.30 uur in hal 6 op de eerste persdag, 3 maart 2020. Wie geïnteresseerd is kan de persconferentie live volgen via het online platform ‘Mercedes me media’. Al het pers-, beeld- en filmmateriaal met betrekking tot de Genève-premières is beschikbaar via de mediaspecial, die voortdurend wordt bijgewerkt. De multi-angle livestream van de Autosalon Genève 2020 is te vinden op https://media.mercedes-benz.com/gims2020.

De spannende intelligentie van de vernieuwde E-Klasse en wereldpremières van AMG

De vernieuwde E-Klasse betreft niet alleen de introductie van verschillende plug-in hybrid-varianten, waarvan er één in Genève te zien zal zijn. De vernieuwde E-klasse heeft ook een dynamischer design, zoals het sportieve AVANTGARDE exterieur, alsmede de nieuwste generatie actieve afstandsassistent DISTRONIC, de actieve file-assistent, de actieve stuurassistent en nog veel meer. Het nieuwe design komt ook tot uiting in het interieur, bijvoorbeeld in het volledig vernieuwde stuurwiel, dat in verschillende uitvoeringen leverbaar is, en in het multimediasysteem MBUX (Mercedes-Benz User Experience): dit omvat standaard twee grote 10,25 inch/26 cm displays die naast elkaar zijn geplaatst voor een sublieme widescreenlook. Ook de verdere elektrificatie van de aandrijflijn is een belangrijke stap in de richting van de toekomst. De AMG-variant van de E-Klasse is eveneens te zien in Genève, net als twee nieuwe SUV’s uit Affalterbach.

VISION AVTR – een Hollywood-waardig conceptvoertuig

De VISION AVTR beleefde zijn wereldpremière tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas en zal voor het eerst in Europa te zien zijn tijdens ‘Meet Mercedes’. Het conceptvoertuig (waarvan de afkorting staat voor ADVANCED VEHICLE TRANSFORMATION) is geïnspireerd op de film Avatar van James Cameron en het resultaat van een bijzondere, wereldwijde samenwerking tussen een van de meest innovatieve merken uit de entertainmentindustrie en het op zeven na waardevolste merk ter wereld, Mercedes-Benz. Als belichaming van de visie op toekomstige mobiliteit is de VISION AVTR zijn tijd vooruit, niet alleen wat betreft het futuristische inside-out design: het model biedt een geheel nieuwe interactie tussen mens, machine en natuur. De revolutionaire accutechnologie maakt gebruik van organische celchemie op basis van grafiet en is volledig vrij van zeldzame aardsoorten en metalen.

Boilerplate

Mercedes-Benz AG in één oogopslag

Mercedes-Benz AG is verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van Mercedes-Benz Cars en Mercedes-Benz Vans met meer dan 173.000 medewerkers wereldwijd. Ola Källenius is voorzitter van de raad van bestuur van Mercedes-Benz AG. De onderneming richt zich op de ontwikkeling, productie en verkoop van personenwagens, bestelwagens en services. Bovendien streeft de onderneming naar connectiviteit, autonoom rijden en alternatieve aandrijvingen met zijn toekomstgerichte innovaties. Het productportfolio van Mercedes-Benz Cars omvat de merken Mercedes-Benz met de submerken Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach en Mercedes me, alsmede het merk smart en het product- en technologiemerk EQ voor elektromobiliteit. Mercedes-Benz AG is een van de grootste fabrikanten van premium personenwagens. In 2019 werden bijna 2,4 miljoen auto’s en meer dan 438.000 bestelwagens verkocht. In deze twee divisies breidt Mercedes-Benz AG zijn wereldwijde productienetwerk met meer dan veertig fabrieken op vier continenten continu verder uit en richt zich daarbij op de eisen die aan elektromobiliteit worden gesteld. Tegelijkertijd bouwt de onderneming zijn wereldwijde netwerk voor accuproductie op drie continenten verder uit. Duurzaamheid betekent voor Daimler het creëren van duurzame waarde voor alle belanghebbenden: klanten, medewerkers, investeerders, zakelijke partners en de samenleving als geheel. De basis hiervoor is de duurzaamheidsstrategie van Daimler. In deze strategie neemt de onderneming de verantwoordelijkheid op zich voor de economische, ecologische en sociale gevolgen van zijn bedrijfsactiviteiten en heeft het oog voor de gehele waardeketen.