14
juni
2012
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz lanceert nieuw online stijlplatform

Stijl, de weg ernaartoe en de gedachte erachter. Dat is wat het vandaag gelanceerde Nederlandse stijlplatform mb! by Mercedes-Benz op http://mb.mercedes-benz.nl laat zien. Dit online platform biedt niet alleen een podium voor internationaal nieuws over stijl, maar belicht ook talent van Nederlandse bodem. Het neemt de bezoeker mee achter de schermen van interessante evenementen en geeft inspirerende inzichten in de laatste ontwikkelingen op het gebied van mode, design, cultuur, mobiliteit en reizen.

De visie achter mb! by Mercedes-Benz is te herleiden naar de introductie van de nieuwe A-Klasse van Mercedes-Benz. Deze nieuwe generatie is zeer onderscheidend en een tastbaar bewijs van hoe stijl, design en kwaliteit samenkomen. Precies die combinatie is de kern van het nieuwe online stijlplatform, dat zich richt op een publiek met een bovengemiddelde interesse in stijl.

Met mb! by Mercedes-Benz wordt de lezer verrast met een ruime keuze aan artikelen, video’s en foto’s die nieuwe betekenis geven aan het begrip stijl. Hierin staat aanstormend en gevestigd creatief talent uit binnen- en buitenland centraal. Een belangrijk onderdeel is de videoreeks The Art of Style – een serie korte documentaires over spraakmakende Nederlandse creatieve geesten. In deze portretten wordt onderzocht hoe perfectionisme zich manifesteert in hun werk en persoonlijke leven. De eerste aflevering van The Art of Style portretteert fotografenduo Maurice Scheltens en Liesbeth Abbenes. Dit Nederlandse koppel werkt al jaren voor de belangrijkste internationale modehuizen, waaronder Yves Saint Laurent, Hermès en Balenciaga. Hun vrije werk, dat qua stijl zeer dicht bij hun toegepaste werk ligt, wordt in de internationale kunstwereld geroemd.

“Stijl is altijd al een belangrijk onderdeel geweest van het DNA van Mercedes-Benz. Dit uit zich al langer in bijvoorbeeld de samenwerking met de Dutch Fashion Foundation. Internationaal gezien hebben we met veel succes samengewerkt met de Fashion Weeks van New York, Berlijn en Parijs. Met het mb!-stijlplatform willen we onze waardering voor kunst en stijl verder uitdiepen. We willen cultuur niet alleen omarmen, maar er met mb! daadwerkelijk onderdeel van uitmaken.”, aldus Peter Zijlstra, Manager Marketing & Communication van Mercedes-Benz Nederland.