06
mei
2015
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz is het meest innovatieve premium automerk van de laatste tien jaar

Een uitgebreide studie, uitgevoerd door het Center of Automotive Management (CAM) en Pricewaterhouse Coopers (PwC), heeft aangetoond  dat Mercedes-Benz het meest innovatieve premium automerk is met de meeste wereldprimeurs. Bovendien ontvangt Mercedes-Benz de speciale onderscheiding ‘Meest innovatieve merk van de laatste tien jaar’ en wint  Daimler de titel ‘Meest innovatieve Groep’ in de categorie ‘Alternatieve Aandrijvingen’ tijdens de uitreiking van de ‘AutomotiveINNOVATIONS Awards 2015’.

‘De liefde voor uitvindingen houdt nooit op’ was het motto van Carl Benz, een van de oprichters van het merk. Innovatie is nog steeds een van de drijvende krachten achter het succes van Mercedes‑Benz, zoals wordt uitgelicht door het drievoudige succes dit jaar tijdens de ‘AutomotiveINNOVATIONS Awards’.

Met ruime voorsprong sleepte Mercedes-Benz de speciale prijs ‘Meest innovatieve merk van de laatste tien jaar’ in de wacht. Mercedes-Benz is de enige autofabrikant met 578 individuele innovaties en laat met 183 wereldprimeurs de concurrentie ver achter zich. Tot de buitengewone innovaties behoort DISTRONIC PLUS met Stop&Go Pilot, het brandstofbesparende systeem in de S 400 HYBRID en MAGIC BODY CONTROL.

Tot de innovaties die in de categorie ‘Meest innovatieve premium Brand’ extra zijn belicht behoren de curve tilting technologie in de S-Klasse Coupé, de LED Multibeam koplampen van de CLS en het algehele concept van de CLA Shooting Brake. Deze is toonaangevend in zijn segment door de schoonheid van een coupé te combineren met de praktische voordelen van een estate.

Het concern staat aan de top in de categorie ‘Alternative Aandrijvingen’ dankzij de introductie van de S 500 e en de C 350 e plug-in hybrids evenals de volledig elektrische B-Klasse Electric Drive.

Het Center of Automotive Management

De criteria voor de AutomotiveINNOVATIONS Awards worden bepaald door een studie die is gebaseerd op de innovatie database van het Center of Automotive Management (CAM) in Bergisch Gladbach, Duitsland. Voor het tiende achtereenvolgende jaar zijn de innovaties van wereldwijd opererende automobielconcerns en hun merken systematisch onderzocht en geëvalueerd in overeenstemming met kwantitatieve en kwalitatieve criteria.

Innovaties worden als nieuwe ontwikkelingen gedefinieerd wanneer ze de consument aanvullende en tastbare voordelen bieden. Bovendien dienen de  innovaties al beschikbaar of tenminste gepresenteerd te zijn in ontwikkelde prototypes.