26
juni
2014
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam: zomereditie van 4-14 juli

De zomereditie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam vindt plaats van 4-14 juli aanstaande. Mercedes-Benz is sinds begin dit jaar titelsponsor van hét Nederlandse mode-evenement. Bij de komende zomereditie sponsort het merk ook de spectaculaire opening night van de catwalkshows op donderdag 10 juli. Tijdens deze avond staan de ontwerpen van designers Claes Iversen en Iris van Herpen centraal.

Één van de meest in het oog springende shows van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is ZERO, een theatrale dansvoorstelling waarin dans, mode en muziek als belangrijkste ingrediënten samensmelten. In deze voorstelling van choreografe Nanine Linning worden ontwerpen van de internationaal furore makende Nederlandse fashion designer Iris van Herpen, bekend van onder andere de theatrale en innovatieve designs voor Lady Gaga en Björk, gepresenteerd. Ook is Mercedes-Benz partner van de presentatie van de nieuwe collectie van Claes Iversen. Deze ontwerper was onder meer verantwoordelijk voor de zijden jurk die Ilse de Lange droeg op het Eurovisie Songfestival.

Mode en Mercedes-Benz

Mercedes-Benz en mode gaan perfect samen – stijl en design zijn belangrijke punten van overeenkomst. Daarom is het merk titelsponsor van belangrijke internationale Fashion Weeks, waaronder die in New York, Milaan, Parijs, Londen en Berlijn. Sinds begin dit jaar is Mercedes-Benz ook titelsponsor van de Amsterdamse Fashion Week, die sindsdien als Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam door het leven gaat. Zo draagt het merk met de ster bij aan de groei van ‘Fashion Capital Amsterdam’.

Mercedes-Benz heeft op de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam ook een eigen ‘catwalk’. Marketingmanager Peter Zijlstra daarover: “Op hét mode-evenement van Nederland draait het om stijl, innovatie en klasse. In een speciaal paviljoen, dat ook andere Fashion Weeks aandoet, presenteren wij daarom enkele modellen van onze nieuwste, vooruitstrevende collectie: de A-, CLA- en GLA-Klasse. Ook de onlangs onthulde C-Klasse Art Car van de hand van kunstenaar Donald van Schilt maakt zijn opwachting. Bij deze editie laten we wederom zien dat onze samenwerking met de Amsterdamse Fashion Week verder gaat dan sponsoring alleen – over en weer benadrukken we onze creatieve kanten en dat maken we zichtbaar voor het grote publiek.”

Een gelimiteerd aantal tickets voor de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam is beschikbaar via www.fashionweek.nl/tickets