05
juli
2016
|
02:00
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam opent 25e editie met Lichting 2016

De 25e editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam (MBFWA) vindt plaats van 1 t/m 11 juli 2016. Op donderdag 7 juli gaat het catwalkprogramma van start met Lichting 2016. Lichting is een  jaarlijkse competitie voor afgestudeerde studenten van de zeven Nederlandse modeacademies. Deze editie viert Lichting haar tienjarig  jubileum met een openingsshow van de publiekswinnaar van vorig jaar, Karim Adduchi. Vervolgens zullen de veertien beste modestudenten van Nederland hun afstudeercollecties aan het publiek tonen.

Karim Adduchi was de publiekslieveling van Lichting 2015. Met de collectie ‘She lives behind the courtyard door’ maakt Karim Adduchi een vertaling van zijn afstudeercollectie ‘She knows why the cagebird sings’. Adduchi gebruikt voor deze collectie wol, leer, zijde, katoen en geweven stoffen gecombineerd met plexiglas, kunstof en verf. Adduchi: “Je zult krachtige dames op de catwalk zien. Het type vrouw dat zich bewust is van haar kracht, individualiteit, maar ook van haar zwakheden. Dat probeer ik in de collectie te laten zien.”

Mercedes-Benz Virtual Reality Pop-Up Cinema

Net als bij de voorgaande edities van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam zullen bezoekers op diverse manieren kennismaken met Mercedes-Benz. Deze editie biedt Mercedes-Benz een tailor made programma (ca. 10 tot 15 minuten) van korte films in de Virtual Reality Pop-Up Cinema. Het aanbod aan films in het programma is divers, maar staan vanzelfsprekend in het teken van mode en Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz modellen

Op diverse locaties van het evenemententerrein zullen Mercedes-Benz modellen te zien zijn. Zo kunnen bezoekers wederom gebruikmaken van de Mercedes-Benz Shuttle Service, die de modeliefhebbers van de parkeergarage in Mercedes-Benz S-Klasse modellen naar de entree brengt. Direct bij de entree worden de bezoekers verwelkomd door de nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet en de CLA Shooting Brake. Het sportieve topmodel, de Mercedes-AMG GT, vormt de absolute blikvanger en is op een prominte plek in de Gashouder te zien.

Mercedes-Benz en mode

Sinds januari 2014 is Mercedes-Benz titelsponsor van de Nederlandse Fashion Week. Mercedes-Benz en mode gaan traditioneel goed samen: innovatie, stijl en design zijn daarbij belangrijke raakvlakken. Met de sponsoring van belangrijke Fashion Weeks over de hele wereld vervult het merk een actieve rol in het stimuleren van talentvolle en ambitieuze mode-ontwerpers.

De catwalkshows van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam zijn te zien van 7 t/m 11 juli a.s. Modeliefhebbers kunnen kaarten bestellen op www.fashionweek.nl.